ebsi 고등 2024 수능특강 영어 3강 4번 문제 및 변형입니다.
많은 회사가 마케팅 활동에 많은 예산을 쏟아붓는데 그에 대한 효과가 있는지에 대한 내용입니다.
3강 4번. 밑줄 친 advertising is just the tip of the melting marketing iceberg가 다음 글에서 의미하는 바로 가 장 적절한 것은?
Marketing is based on notions that are 20 years out of date.
The notion that if you put enough messages out there some of them will be heard.
The notion that 'building the brand' is money well spent. The notion that people believe what they see and read.
Recent initiatives to take advantage of Web 2.0 technologies are merely reactions that apply old techniques to new media.
Marketing needs to rethink the messages it is communicating, to whom it's communicated and the methods being used. Many companies are disappointed at the lack of tangible return on their multi-million pounds marketing activities. Advertising remains the largest budget item on most firms' marketing plans.
Advertising may be a fixture in a company's annual spend, but management boards are increasingly questioning why this is.
The most recent Brandchannel survey illustrates this point well.
Four of the world's five largest brands have never conducted any advertising, and the same is true for seven out of the 10 fastest-growing brands.
There is no proven causal relationship between advertising and financial performance. And advertising is just the tip of the melting marketing iceberg. * tangible return: 유형 수익
① Small businesses invest a fraction of their profits in advertising.
② What is visible, if any, plays a small role in advertising in general.
③ Social media advertising is gradually replacing traditional methods.
④ Advertising accounts for an increasingly small percentage of marketing.
⑤ Current marketing strategies, including advertising, are not working well.
[주제]
광고의 효과에 대한 의문
[해석]
마케팅은 시대에 20년 뒤떨어진 개념들에 기반을 두고 있다.
곧 충분히 많은 메시지를 밖으로 내보내면 그중 일부는 사람들이 들을 것이라는 개념, '브랜드 구축'은 돈이 잘 사용되는 것이라는 개념, 그리고 사람들은 보고 읽는 것을 믿는다는 개념이다.
웹 2.0 기술을 활용하려는 최근의 주창은 그저 낡은 기술을 새로운 매체에 적용하는 반응에 불과하다.
마케팅은 그것이 전달하고 있는 메시지, 그것이 전달되는 대상, 사용되고 있는 방법을 재고해야 한다.
많은 회사가 수백만 파운드의 마케팅 활동에 대한 유형 수익의 부족에 실망하고 있다.
광고는 대부분의 기업 마케팅 계획에서 여전히 가장 큰 예산 항목이다.
광고는 회사의 연간 지출에서 고정적인 요소일 수 있지만, (회사의) 이사회는 점점 더 왜 그런지 에 대해 의문을 제기하고 있다. 가장 최근의 Brandchannel 설문 조사가 이점을 잘 보여 준다.
세계 5대 브랜드 중 4개는 광고를 한 번도 한 적이 없으며, 이는 최고속 성장 10대 브랜드 중 7개도 마찬가지이다.
광고와 재무 성과 사이에는 입증된 인과 관계가 없다. 그래서 광고는 마케팅이라는 녹고 있는 빙산의 일각일 뿐 이다.
[정답] ⑤
Marketing is based on notions that are 20 years out of date.
마케팅은 시대에 20년 뒤떨어진 개념들에 기반을 두고 있다.
The notion that if you put enough messages out there some of them will (hear) be heard.
The notion that 'building the brand' is money well (spend) spent. The notion that people believe [that/what] they see and read.
곧 충분히 많은 메시지를 밖으로 내보내면 그중 일부는 사람들이 들을 것이라는 개념,
'브랜드 구축'은 돈이 잘 사용되는 것이라는 개념, 그리고 사람들은 보고 읽는 것을 믿는다는 개념이다.
[서술형 대비] Recent initiatives to take advantage of Web 2.0 technologies are merely reactions that apply old techniques to new media.
웹 2.0 기술을 활용하려는 최근의 주창은 그저 낡은 기술을 새로운 매체에 적용하는 반응에 불과하다.
Marketing needs to rethink the messages it is communicating, to [who/whom] it's communicated and the methods (use) being used.
마케팅은 그것이 전달하고 있는 메시지, 그것이 전달되는 대상, 사용되고 있는 방법을 재고해야 한다.
Many companies are [disappointing/disappointed] at the lack of tangible return on their multi-million pounds marketing activities.
많은 회사가 수백만 파운드의 마케팅 활동에 대한 유형 수익의 부족에 실망하고 있다.
Advertising remains the largest budget item on most firms' marketing plans.
광고는 대부분의 기업 마케팅 계획에서 여전히 가장 큰 예산 항목이다.
Advertising may be a fixture in a company's annual spend, but management boards are increasingly questioning why this is.
광고는 회사의 연간 지출에서 고정적인 요소일 수 있지만, (회사의) 이사회는 점점 더 왜 그런지에 대해 의문을 제기하고 있다.
The most recent Brandchannel survey illustrates this point well.
가장 최근의 Brandchannel 설문 조사가 이점을 잘 보여 준다.
Four of the world's five largest brands have never conducted any advertising, and the same is true for seven out of the 10 fastest-growing brands.
세계 5대 브랜드 중 4개는 광고를 한 번도 한 적이 없으며, 이는 최고속 성장 10대 브랜드 중 7개도 마찬가지이다.
There is no (prove) proven causal relationship between advertising and financial performance.
And advertising is just the tip of the melting marketing iceberg.
광고와 재무 성과 사이에는 입증된 인과 관계가 없다. 그래서 광고는 마케팅이라는 녹고 있는 빙산의 일각일 뿐 이다. * tangible return: 유형 수익
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