2025 수능특강 영어 20강 1번, 2번 문제 및 분석입니다.
20강 1번. Marcel Pagnol에 관한 다음 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
Marcel Pagnol was born in Aubagne in 1895, and died in 1974. The son of a primary school teacher, whom he described so vividly in his Souvenirs d'enfance (childhood memories), this southern Frenchman began his professional life as an English teacher. However, he quickly earned a reputation for his plays in the 1920s: the extraordinary success of Topaze in 1927 and Marius in 1928 established him as a playwright. Marcel Pagnol had long been interested in the cinema, but had to wait for the development of talking picture techniques to use his full vigor as a dialogue writer. His first few films were adaptations of his theatrical works, for example the highly acclaimed trilogy Marius, Fanny and Cesar. The public success was enormous at both national and international levels. This persuaded Marcel Pagnol to devote himself exclusively to the cinema. For his second film he set up his own production company, La societe des films Marcel Pagnol. He was certain that the dramatist of the past would be the film-maker of the future, a thesis which he controversially developed in a short-lived critical review entitled Les cahiers du film.
*acclaimed: 극찬(호평)을 받은 **trilogy: 3부작 ***thesis: 논제
① 초등학교 교사의 아들로 태어났다.
②1920년대에 희곡으로 빠르게 명성을 얻었다.
③국내와 달리 국제적으로는 대중적인 성공을 이루지 못했다.
④두 번째 영화를 위해 자기 자신의 제작사를 설립했다.
⑤과거의 극작가가 미래의 영화 제작자가 될 것이라고 확신했다
[주제]
프랑스의 극작가이자 영화 제작자 Marcel Pagnol
[정답]
③
[해석]
Marcel Pagnol은 1895년 Aubagne에서 태어나 1974 년에 사망했다. 자신이 Souverirs d'enjance(유년 시절의 추억) 에서 매우 생생하게 묘사한, 한 초등학교 교사의 아들이었던 이 남부 프랑스인은 영어 교사로 직장 생활을 시작했다.
그러나 그는 1920년대 자신이 쓴 희곡으로 빠르게 명성을 얻었는데, 1927년 Topaze와 1928년 Marius가 놀라운 성공을 거두면서 극작가로 서 입지를 다졌다. Marcel Pagnol은 오랫동안 영화에 관심이 있었지만, 대화체 작품 작가로서 자신의 넘치는 활력을 사용하기 위해서는 발성 영화 기법이 발전할 때까지 기다려야만 했다.
그의 첫 영화 몇 편은 자신의 연극 작품을 각색한 작품으로, 예를 들면 극찬을 받은 3부작 Marius, Fanny, Cesar가 있었다. 국내적 으로나 국제적으로나 대중적으로 엄청난 성공이었다. 이를 계기로 Marcel Pagnol은 오로지 영화에만 전념하기로 결심했다. 자신의 두 번째 영화를 위해 그는 자기 자신의 제작사 La societe des films Marcel Pagnol을 설립했다.
그는 과거의 극작가가 미래의 영화 제작자가 될 것이라고 확신했는데, 이는 Les cahiers du film이라는 제목의 단명한 비평지에서 그가 논쟁적으로 전개시킨 논제(씨)였다.
Marcel Pagnol의 영화 첫 몇 편은 자신의 연극 작품을 각색한 작품으로, 국내와 국제적으로 대중적인 엄청난 성공을 이루었다 고 했으므로, Marcel Pagnol에 관한 글의 내용과 일치하지 않는 것은 ③입니다.
20강 2번. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
When he was a Harvard student, world-famous cellist Yo-Yo Ma played often at concerts in and around Boston. He became very popular, and one day when one of his concerts was sold out, he gave a free concert for those who were unable to obtain tickets — he sat in the theater lobby and played Bach cello suites. Later in his career, when he was an international success, he still would often give more than required. For example, many guest cello soloists play in the first half of a concert, then they are finished for the night. However, Mr. Ma would sometimes play as part of the orchestra in the second half of the concert — doing this with the Philadelphia Orchestra was especially enjoyable for him. He says, “It is an honor to play the back stands of the Philadelphia Orchestra. It’s incredible the way those players listen, the knowledge they have. I admire it so much. And I feel the thrill of being part of something that’s greater than the sum of its parts — being accepted as part of the team.”
① give more than required
② correct his unexpected mistakes
③ seek freedom in his performance
④ focus on the basics of playing music
⑤ teach people how to play instruments
[주제] 첼리스트 Yo-Yo Ma
[정답]
①
[해석]
하버드 재학 시절, 세계적으로 유명한 첼리스트 Yo-Yo Ma는 보스턴과 그 주변 지역 연주회에서 자주 연주했다.
그는 큰 인기를 얻었고, 어느 날 자신의 연주회 중 하나가 매진되자 표를 구하지 못한 사람들을 위해 무료 연주회를 열었는데, 극장 로비에 앉아 바흐의 첼로 모음곡을 연주했다. 그의 경력 말년에, 국제적 인 성공을 이룬 사람이었을 때도, 그는 여전히 요구되는 것 이상 을 주곤 했던 경우가 많았다. 예를 들어, 많은 객원 첼로 독주자는 연주회 전반부에 연주하면, 그것으로 일과를 끝낸다. 그러나 Mr.Ma는 때때로 연주회 후반에 오케스트라의 일원으로 연주하곤 했는데, 필라델피아 오케스트라와 이렇게 협연하는 것이 그에게는 특히 즐거운 일이었다. 그는 "필라델피아 오케스트라의 백스탠드에서 한 구성원으로서 연주할 수 있어서 영광입니다. 그 연주자들이 경청하는 방식, 그들이 가지고 있는 지식은 대단합니다.
저는 그걸 정말로 높이 평가합니다. 그리고 저는 부분의 합보다 더 큰 무언가의 일부가 되는 것, 즉 팀의 일원으로 받아들여지는 것의 짜릿함을 느낍니다."라고 말한다.
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