본문 바로가기

모의고사 아카이브/24년 고2 10월 모의고사

2024년 10월 고2 영어 모의고사 30번, 31번 문제 및 해석

반응형

2024년 10월 고2 영어 모의고사 30번, 31번 문제 및 해석입니다.

 

2024년 10월 고2 영어 모의고사

 

 

 30번. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은? 

 

Near the equator, many species of bird breed all year round. But in temperate and polar regions, the breeding seasons of birds are often sharply ① defined. They are triggered mainly by changes in day length. If all goes well, the outcome is that birds raise their young when the food supply is at its peak. Most birds are not simply ② reluctant to breed at other times but they are also physically incapable of doing so. This is because their reproductive system ③ shrinks, which helps flying birds save weight. The main exception to this rule are nomadic desert species. These can initiate their breeding cycle within days ofrain. It’s for making the least of the sudden breeding opportunity. Also, different species divide the breeding season up in different ways. Most seabirds raise a single brood. In warm regions, however, songbirds may raise several families in a fewmonths. In an exceptionally good year, a pair of House Sparrows, a kind of songbird, can raise ⑤ successive broods through a marathon reproductive effort.

* nomadic: 유목성의 ** brood: 함께 태어난 새끼들

 

[해석]

적도 근처에서, 새의 많은 종들은 일 년 내내 번식한다. 하지만 온대와 극지방에서는 새들의 번식기들이 대개 뚜렷하게 정해진다. 그것들은 주로 낮의 길이의 변화에 의해 촉발된다. 만약에 모든 것이 잘 진행된다면, 결과는 새들이 먹이 공급이 최고조에 이를 때 새끼들을 기르는 것이다. 대부분의 새들은 다른 때에 번식하기를 단지 꺼리는 것 뿐만 아니라 또한 신체적으로 그렇게 할 수 없는 것이다. 이것은 왜냐하면 그들의 번식 기관이 줄어들기 때문이고, 이 사실은 나는 새들이 몸무게를 줄일 수 있도록 도와준다. 유목성 사막 종은 이 규칙의 주요 예외이다. 이들은 비가 오는 날들에 번식 주기를 시작할 수 있다. 그것은 갑작스러운 번식 기회를 최소한(→ 최대한)으로 활용하기 위한 것이다. 또한, 다른 종들은 번식 기간을 다른 방식으로 나눈다. 대부분의 바닷새들은 한 무리의 함께 태어난 새끼를 기른다. 그러나, 따뜻한 지역에서는, 명금(鳴禽)들이 몇 달 안에 여러 자녀들을 기를 수도 있다. 유난히 좋은 해에는 명금(鳴禽)의 한 종류인 참새 한 쌍은 마라톤과 같은 번식 노력을 통해 잇따라 태어난 여러 무리의 함께 태어난 새끼들을 기를 수 있다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 31번. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.

 

One factor that may hinder creativity is unawareness of the resources required in each activity in students’ learning. Often students are unable to identify the resources they need to perform the task required of them. Different resources may be compulsory for specific learning tasks, and recognizing them may simplify the activity’s performance. For example, it may be that students desire to conduct some experiments in their projects. There must be a prior investigation of whether the students will have access to the laboratory, equipment, and chemicals required for the experiment. It means                  is vital for the students to succeed, and it may be about human and financial resources such as laboratory technicians, money to purchase chemicals, and equipment for their learning where applicable. Even if some of the resources required for a task may not be available, identifying them in advance may help students’ creativity. It may even lead to changing the topic, finding alternative resources, and other means.

 

① persistence ② diversity ③ distribution ④ integration preparation

 

[해석]

창의성을 방해할 수도 있는 한 가지 요소는 학생들의 학습에서 각 활동에 요구되는 자원에 대한 인식이 없다는 것이다. 종종 학생들은 그들에게 요구되는 과제를 수행하는 데 필요한 자원들을 식별할

수 없다. 여러 가지의 자원들이 특정 학습 과제들에 대해 필수적일 수 있어서 그것들을 인식하는 것은 활동의 수행을 평이하게 해 줄 수도 있다. 예를 들어, 학생들이 프로젝트에서 어떤 실험을 수행하기를 원할 수도 있다. 학생들이 실험에 요구되는 실험실, 장비, 그리고 화학 물질에 접근할 수 있을지 여부에 대한 사전 조사가 있어야 한다. 그것은 학생들이 성공하기 위해 준비가 필수적이라는 것을 의미하며, 그들의 학습을 위해 적용할 수 있는 경우에 그것은 실험실 기술자, 화학 물질 구입 자금, 그리고 장비와 같은 인적 그리고 재정적 자원에 대한 것일 수도 있다. 과제에 요구되는 자원들 중 일부가 이용 가능하지 않을 수도 있지만, 사전에 그것들을 식별하는 것은 학생들의 창의성에 도움이 될 수도 있다. 그것은 심지어 주제 변경, 대체 자원들 찾기, 그리고 다른 방법으로 이어질 수도 있다.

 

 

 

반응형