2024년 10월 고2 영어 모의고사 24번, 29번 문제 및 해석입니다.
24. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?
Manufacturers masterfully sow seeds of doubt=의심의 씨앗(마케팅 전략) about the adequacy of our current devices. Suddenly, the phone that was your lifeline a year ago is now a museum piece, unable to keep pace with your digital demands. And thus, the itch to upgrade begins, often before there’s a genuine need. This cycle isn’t just confined to our digital companions. It spills over into almost every aspect of consumer electronics, from the self-driving car to the smart fridge. Every product seems to be on an unstoppable march towards the next version, the next generation that promises to revolutionize your life. [서술형 대비] What’s fascinating, or perhaps disturbing, is the utter efficacy of this cycle in shaping our desires.
[서술형 대비] It’s not so much that we want the newest device; we’re led to believe we need it. The distinction between want and need blurs, shifting our financial priorities in favor of staying current with trends. For all the logical arguments against this ceaseless upgrading, the temptation remains compelling.
① The More One Needs, the More One Wants
② What You Are Using Represents Who You Are
③ Dash to the New: Genuine Necessity vs. Steered Desire
④ Why It Pays to Know the Way of Upgrading Digital Devices
⑤ Manipulative Techniques Keeping Us Away From Other Brands
[해석] 생산자들은 노련하게 우리의 현재 기기들의적절성에 대한 의심의 씨앗을 뿌린다. 갑자기, 1년 전의 당신의 목숨줄이었던 휴대폰이 지금은 당신의디지털 수요를 따라가지 못하는, 시대에 뒤떨어진 것이 되었다. 그래서 종종 진짜 필요가 있기 이전에 업그레이드에 대한 욕구가 시작된다. 이러한 순환은 단지 우리의 디지털 용품에 국한되지 않는다. 이것은 자율 주행 자동차부터 스마트 냉장고에 이르기까지 소비자 전자 기기들의 거의 모든 영역까지 번져나간다. 모든 제품은 다음 버전, 즉, 당신의 삶에 변혁을 일으키겠다는 약속을 하는 다음 세대를 향한 멈출수 없는 행진을 하는 것으로 보인다. 흥미로운 점, 또는 어쩌면 당황스러운 점은 우리의 욕구를 형성하는 이 순환의 절대적인 효과이다. 우리가 가장 최신기기를 원하는 것이 아니라, 우리가 그것을 원한다고 믿도록 유도된 것이다. 최신 트렌드를 유지하는 것을 선호하는 쪽으로 우리의 재정적인 우선순위를 바꾸면서, 원하는 것과 필요한 것 사이의 구분이 흐릿해진다. 이런 끊임없는 업그레이드를 하는 것에 대한 논리적인 논쟁에도 불구하고, 매력은 여전히 강력하다.
29. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
Conditioned Place Preference= 조건부 장소 선호도 is a way of finding out what animals want. Researchers train them ①to associate one place with an experience such as food or a loud noise and another place with something completely different, usually where nothing happens.
The two places are made obviously different to make it as ②easy as possible for the animal to associate each place with what happened to it there. The animal’s preference for being in one place or another is measured both before and after its experiences in the two places. [서술형 대비] If there is a shift in where the animal chooses to spend its time for the reward, this suggests that it liked the experience and is trying to repeat ③it.
Conversely, if it now avoids the place the stimulus appeared and ④starts to prefer the place it did not experience it, then this suggests that it found the stimulus unpleasant. For example, mice with cancer show a preference for the place where they have ⑤given morphine, a drug used to relieve pain, rather than where they have received saline whereas healthy mice developed no such preference. This suggests that the mice with cancer wanted the morphine. * saline: 식염수
[정답] 쥐들에게 '주어졌던' 이라고 해석되어야 하므로 ⑤ given -> been given이 적절하다
[해석]
조건부 장소 선호도는 동물들이 무엇을 원하는지 알아내는 하나의 방법이다. 연구자들은 그것들이 한 장소를 음식이나 시끄러운 소리와 같은 경험과 연관시키고 또 다른 장소를 완벽히 다른 어떤 것과 연관시키도록 훈련시키는데 대개 그곳에서는 아무것도 일어나지 않는다. 그 두 장소는 그 동물이 각장소를 거기에서 그것에게 일어난 일과 연관시키는 것을 가능한 한 쉽게 만들기 위해 명백히 다르게 만들어진다. 한 장소나 다른 장소에 있는 것에 대한 그 동물의 선호도는 두 장소에서 경험하기 전과 후에 모두 측정된다. 만약 동물이 보상을 위해 어디에서 시간을 보내기로 선택하는지에 변화가 있다면, 이것은 그것이 그 경험을 좋아했고 그것을 반복하려고
노력하는 중이라는 것을 시사한다. 반대로, 만약 그것이 이제 자극이 나타났던 장소를 피하고 그것이 그것을 경험하지 않았던 장소를 선호하기 시작한다면, 그러면 이것은 그것이 그 자극을 불쾌하게 느꼈다는 것을 시사한다. 예를 들어, 암에 걸린 쥐가 식염수를 받아 왔었던 곳보다 통증을 완화시키는 데 사용되는 약인 모르핀이 주어졌었던 장소에 대한 선호를 보여 준 반면, 건강한 쥐는 그러한 선호가 생기지 않았다. 이것은 암에 걸린 쥐가 그 모르핀을 원했음을 시사한다.
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