본문 바로가기

모의고사 아카이브/22년 고2 11월 모의고사

[모의고사] 22년 고2 영어 11월 31번 지문 분석 및 변형 문제

반응형

[모의고사] 22년 고2 영어 11월 31번 지문 분석 및 변형 문제입니다 :)

 

31번. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

No learning is [possible/impossible] without an error signal.

Organisms only learn when events [keep/violate] their expectations.

[For example/In other words], surprise is one of the fundamental drivers of learning.

Imagine [hearing/to hear] a series of identical notes, AAAAA.

Each note [draw/draws] out a response in the auditory areas of your brainbut as the notes repeat, those responses progressively [increase/decrease].

This is called “[adaptation/adoptation],” a deceptively simple phenomenon that shows that your brain is learning to anticipate the next event. Suddenly, the note changes: AAAAA#.

Your primary auditory cortex immediately shows a strong surprise reaction: [서술형] not only does the adaptation fade away, but additional neurons begin to vigorously fire in response to the unexpected sound.

And [서술형] 강조구문 it is not just repetition that leads to adaptation: [that/what] matters is whether the notes are _______________.

For instance, if you hear an alternating set of notes, such as ABABA, your brain [is/gets] used to this alternation, and the activity in your auditory areas again [increases/decreases].

This time, [Therefore/however], it is an [unexpected/expected] repetition, such as ABABB, that triggers a [surprise/normal] response.

 

audible  predictable  objective  countable  recorded

 

 

[주제]

Learning Driver: Surprise Response by Unexpected Repetition

(학습 동력: 예상치 못한 반복에 의한 놀람 반응)

 

학습은 = 오류 신호, 기대에 어긋남, 놀람이 근본적 동력인데, 같은 음의 반복은 뇌 반응을 감소시켜 적응하다가 변화는 다시 놀람의 반응을 일으키고, 예측가능함도 교차하는 음에 적응해 반응이 감소하지만 예상치 못한 교차는 놀람을 일으킨다.

 

[해석]

 

어떤 학습도 오류 신호 없이는 가능하지 않다.

유기체는 사건이 그들의 기대에 어긋날 때에만 학습한다.

다시 말해 놀람은 학습의 근본적인 동력 중 하나이다.

일련의 똑같은 음인 AAAAA를 듣는 것을 상상해 보아라.

각각의 음은 여러분의 뇌의 청각 영역에서 반응을 끌어내지만 음이 반복되면서 그 반응은 점진적으로 감소한다.

이것은 적응이라 불리며 당신의 뇌가 다음 사건을 예상하는 것을 배울 것임을 보여 주는 현혹될 정도로 단순해 보이는 현상이다. 갑자기 그 음이 AAAAA#으로 바뀐다.

당신의 일차 청각 피질은 즉시 강한 놀람의 반응을 보이는데, 즉 적응이 점차 사라질 뿐만 아니라 예상치 못한 소리에 대한 반응으로 추가적인 뉴런이 힘차게 활성화되기 시작한다.

그리고 적응을 유발하는 것이 단지 반복뿐인 것은 아니며, 중요한 것은 그 음이 예측 가능한지이다.

예를 들어 만약 당신이 ABABA와 같이 한 세트의 교차하는 음을 듣는다면, 당신의 뇌는 이 교차에 익숙해지고, 당신의 청각 영역 내 활동은 다시 감소한다.

그러나 이번에는 놀람의 반응을 일으키는 것은 바로 ABABB와 같은 예상치 못한 반복이다.

 

 

[정답] predictable

 

No learning is [possible/impossible] without an error signal.

Organisms only learn when events [keep/violate] their expectations.

[For example/In other words], surprise is one of the fundamental drivers of learning.

Imagine [hearing/to hear] a series of identical notes, AAAAA.

Each note [draw/draws] out a response in the auditory areas of your brainbut as the notes repeat, those responses progressively [increase/decrease].

This is called “[adaptation/adoptation],” a deceptively simple phenomenon that shows that your brain is learning to anticipate the next event. Suddenly, the note changes: AAAAA#.

Your primary auditory cortex immediately shows a strong surprise reaction: [서술형] not only does the adaptation fade away, but additional neurons begin to vigorously fire in response to the unexpected sound.

And [서술형] 강조구문 it is not just repetition that leads to adaptation: [that/what] matters is whether the notes are _______________.

For instance, if you hear an alternating set of notes, such as ABABA, your brain [is/gets] used to this alternation, and the activity in your auditory areas again [increases/decreases].

This time, [Therefore/however], it is an [unexpected/expected] repetition, such as ABABB, that triggers a [surprise/normal] response.

 

 

[단어] 

error signal  오류 신호 organism  유기체, 생물 a series of ~  일련의 ~
violate  어긋나다 expectation  기대 identical  동일한
in other words  다시 말해서 fundamental  근본적인 note 
driver  동력 draw ~ out  ~을 끌어내다 response  반응
auditory  청각의 area  영역 repeat  반복되다
progressively  점진적으로 adaptation  적응 deceptively  속일 정도로
phenomenon  현상 anticipate  기대하다 primary  일차적인
cortex  피질 fade away  점차 사라지다 neuron  신경세포
vigorously  활발하게 fire  활성화하다 in response to ~  ~에 대한 반응으로
not just ~  단지 ~뿐만은 아닌 lead to ~  ~로 이어지다 matter  중요하다
whether+완전한 절 
~인지 (여부) predictable  예측 가능한 alternating  교차하는, 번갈아 일어나는
such as ~  ~와 같은 그런 get used to ~  ~에 익숙해지다 alternation  교차
trigger  촉발하다        

 

예상 출제 유형 : 어법, 주제, 어휘, 서술형, 연결사

반응형