[모의고사] 22년 고2 영어 11월 31번 지문 분석 및 변형 문제입니다 :)
31번. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
No learning is [possible/impossible] without an error signal.
Organisms only learn when events [keep/violate] their expectations.
[For example/In other words], surprise is one of the fundamental drivers of learning.
Imagine [hearing/to hear] a series of identical notes, AAAAA.
Each note [draw/draws] out a response in the auditory areas of your brain—but as the notes repeat, those responses progressively [increase/decrease].
This is called “[adaptation/adoptation],” a deceptively simple phenomenon that shows that your brain is learning to anticipate the next event. Suddenly, the note changes: AAAAA#.
Your primary auditory cortex immediately shows a strong surprise reaction: [서술형] not only does the adaptation fade away, but additional neurons begin to vigorously fire in response to the unexpected sound.
And [서술형] 강조구문 it is not just repetition that leads to adaptation: [that/what] matters is whether the notes are _______________.
For instance, if you hear an alternating set of notes, such as ABABA, your brain [is/gets] used to this alternation, and the activity in your auditory areas again [increases/decreases].
This time, [Therefore/however], it is an [unexpected/expected] repetition, such as ABABB, that triggers a [surprise/normal] response.
① audible ② predictable ③ objective ④ countable ⑤ recorded
[주제]
Learning Driver: Surprise Response by Unexpected Repetition
(학습 동력: 예상치 못한 반복에 의한 놀람 반응)
학습은 = 오류 신호, 기대에 어긋남, 놀람이 근본적 동력인데, 같은 음의 반복은 뇌 반응을 감소시켜 적응하다가 변화는 다시 놀람의 반응을 일으키고, 예측가능함도 교차하는 음에 적응해 반응이 감소하지만 예상치 못한 교차는 놀람을 일으킨다.
[해석]
어떤 학습도 오류 신호 없이는 가능하지 않다.
유기체는 사건이 그들의 기대에 어긋날 때에만 학습한다.
다시 말해 놀람은 학습의 근본적인 동력 중 하나이다.
일련의 똑같은 음인 AAAAA를 듣는 것을 상상해 보아라.
각각의 음은 여러분의 뇌의 청각 영역에서 반응을 끌어내지만 음이 반복되면서 그 반응은 점진적으로 감소한다.
이것은 ‘적응’이라 불리며 당신의 뇌가 다음 사건을 예상하는 것을 배울 것임을 보여 주는 현혹될 정도로 단순해 보이는 현상이다. 갑자기 그 음이 AAAAA#으로 바뀐다.
당신의 일차 청각 피질은 즉시 강한 놀람의 반응을 보이는데, 즉 적응이 점차 사라질 뿐만 아니라 예상치 못한 소리에 대한 반응으로 추가적인 뉴런이 힘차게 활성화되기 시작한다.
그리고 적응을 유발하는 것이 단지 반복뿐인 것은 아니며, 중요한 것은 그 음이 예측 가능한지이다.
예를 들어 만약 당신이 ABABA와 같이 한 세트의 교차하는 음을 듣는다면, 당신의 뇌는 이 교차에 익숙해지고, 당신의 청각 영역 내 활동은 다시 감소한다.
그러나 이번에는 놀람의 반응을 일으키는 것은 바로 ABABB와 같은 예상치 못한 반복이다.
[정답] ② predictable
No learning is [possible/impossible] without an error signal.
Organisms only learn when events [keep/violate] their expectations.
[For example/In other words], surprise is one of the fundamental drivers of learning.
Imagine [hearing/to hear] a series of identical notes, AAAAA.
Each note [draw/draws] out a response in the auditory areas of your brain—but as the notes repeat, those responses progressively [increase/decrease].
This is called “[adaptation/adoptation],” a deceptively simple phenomenon that shows that your brain is learning to anticipate the next event. Suddenly, the note changes: AAAAA#.
Your primary auditory cortex immediately shows a strong surprise reaction: [서술형] not only does the adaptation fade away, but additional neurons begin to vigorously fire in response to the unexpected sound.
And [서술형] 강조구문 it is not just repetition that leads to adaptation: [that/what] matters is whether the notes are _______________.
For instance, if you hear an alternating set of notes, such as ABABA, your brain [is/gets] used to this alternation, and the activity in your auditory areas again [increases/decreases].
This time, [Therefore/however], it is an [unexpected/expected] repetition, such as ABABB, that triggers a [surprise/normal] response.
[단어]
error signal | 오류 신호 | organism | 유기체, 생물 | a series of ~ | 일련의 ~ |
violate | 어긋나다 | expectation | 기대 | identical | 동일한 |
in other words | 다시 말해서 | fundamental | 근본적인 | note | 음 |
driver | 동력 | draw ~ out | ~을 끌어내다 | response | 반응 |
auditory | 청각의 | area | 영역 | repeat | 반복되다 |
progressively | 점진적으로 | adaptation | 적응 | deceptively | 속일 정도로 |
phenomenon | 현상 | anticipate | 기대하다 | primary | 일차적인 |
cortex | 피질 | fade away | 점차 사라지다 | neuron | 신경세포 |
vigorously | 활발하게 | fire | 활성화하다 | in response to ~ | ~에 대한 반응으로 |
not just ~ | 단지 ~뿐만은 아닌 | lead to ~ | ~로 이어지다 | matter | 중요하다 |
whether+완전한 절 |
~인지 (여부) | predictable | 예측 가능한 | alternating | 교차하는, 번갈아 일어나는 |
such as ~ | ~와 같은 그런 | get used to ~ | ~에 익숙해지다 | alternation | 교차 |
trigger | 촉발하다 |
예상 출제 유형 : 어법, 주제, 어휘, 서술형, 연결사
'모의고사 아카이브 > 22년 고2 11월 모의고사' 카테고리의 다른 글
[모의고사] 22년 고2 11월 33번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.24 |
---|---|
[모의고사] 22년 고2 11월 32번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.24 |
[모의고사] 22년 고2 영어 11월 30번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.23 |
[모의고사] 22년 고2 영어 11월 29번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.23 |
[모의고사] 22년 고2 영어 11월 26번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.22 |