본문 바로가기

모의고사 아카이브/22년 고2 11월 모의고사

[모의고사] 22년 고2 영어 11월 29번 지문 분석 및 변형 문제

반응형

안녕하세요! 모의고사 22년 고2 영어 11월 29번 지문 분석 및 변형 문제입니다! 

 

29번. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?

 

Pre-emption=선매 행위 means that a strategy is designed to [help/prevent] a rival from (start변형) some particular activity.

 

In some case a pre-emptive move may simply be an announcement=공표 of some intent that might [discourage/encrourage] rivals from doing the same.

 

The idea of pre-emption implies that timing is sometimes very importanta decision or an action at one point in time might be much more rewarding=훨씬 더 득이 되는 than doing it at a different time point.

= 타이밍이 매우 중요한데, 즉 어떤 시점에서의 결정과 조치가 다른 시점에서 하는 것보다 훨씬 득이 됨

 

Pre-emption may involve [to up-weight/up-weighting] advertising for a period before and during when a new entrant launches into a market.

 

[서술형] The intent is to make [it/them] more difficult for the new entrant’s advertising (make변형) impression on potential buyers.

 

[문장 삽입] Product proliferation=제품 확산 is another potential pre-emption strategy.

 

The general idea is to launch a large variety of product variants so that there is very [a little/little] in the way of market demand that are not accommodated.

 

[서술형] Arguably=틀림없이, if a market is already filled with product variants it is more difficult for competitors (find변형) untapped pockets of market demand.

*pre-emption: 선매 행위 **proliferation: 확산

 

[주제] 

What Role Pre-emption Plays in the Market

(시장에서 선매 행위가 하는 역할)

 

선매 행위광고에 중점을 두어 신규 진입자가 잠재적 구매자에게 인상을 남기는 것을 어렵게 만들거나, 변형된 제품의 확산을 통해 충족되지 않은 시장 수요가 없도록 함으로써 경쟁자의 특정 행위를 막는 전략적인 행위이다.

 

[해석]

 

선매 행위는 어떤 전략이 경쟁자로 하여금 어떤 특정한 활동을 시작하는 것을 방지하기 위해 만들어진다는 것을 의미한다.

어떤 경우에는 선제적 조치는 단순히 경쟁자들이 같은 행동을 하는 것을 단념시킬 수 있는 어떤 의도의 공표일 수도 있다.

선매 행위 개념은 때로 타이밍이 매우 중요하다는 것을 암시하는데, 즉 어떤 시점의 결정이나 조치는 다른 시점에 그것을 하는 것보다 훨씬 더 득이 될 수 있다.

선매 행위는 새로운 진입자가 시장에 진출하기 이전과 진출해 있는 동안에 광고의 가중치를 높이는 것을 포함할 수 있다.

그 취지는 신규 진입자의 광고가 잠재적 구매자들에게 인상을 남기는 것을 더 어렵게 만드는 것이다.

제품 확산은 또 다른 잠재적인 선매 행위 전략이다.

일반적인 아이디어는 수용되지 않는 시장 수요의 방식이 거의 없도록 다양한 제품 변형을 출시하는 것이다.

거의 틀림없이, 만약 시장이 제품 변형으로 이미 채워져 있다면 경쟁자들은 아직 점유되지 않은 시장 수요 주머니를 찾기가 더 어렵다.

 

 

[정답]  ④ are -> is 

 

Pre-emption=선매 행위 means that a strategy is designed to [help/prevent] a rival from (start변형)starting some particular activity.

 

In some case a pre-emptive move may simply be an announcement=공표 of some intent that might [discourage/encrourage] rivals from doing the same.

 

The idea of pre-emption implies that timing is sometimes very importanta decision or an action at one point in time might be much more rewarding=훨씬 더 득이 되는 than doing it at a different time point.

= 타이밍이 매우 중요한데, 즉 어떤 시점에서의 결정과 조치가 다른 시점에서 하는 것보다 훨씬 득이 됨

 

Pre-emption may involve [to up-weight/up-weighting] advertising for a period before and during when a new entrant launches into a market.

 

[서술형] The intent is to make [it/them] more difficult for the new entrant’s advertising (make변형)to make impression on potential buyers.

 

[문장 삽입] Product proliferation=제품 확산 is another potential pre-emption strategy.

 

The general idea is to launch a large variety of product variants so that there is very [a little/little] in the way of market demand that are not accommodated.

 

[서술형] Arguably=틀림없이, if a market is already filled with product variants it is more difficult for competitors (find변형)to find untapped pockets of market demand.

*pre-emption: 선매 행위 **proliferation: 확산

 

[단어]

strategy  전략 be designed to부정사
~하도록 제작되다
prevent A from+동명사

A ~하지 못하게 막다
particular  특정한 move  조치, 행동 announcement  공표
intent  의도 discourage  단념시키다 rival  경쟁자
imply  암시하다 timing  타이밍 at one point in time
어떤 시점에서
rewarding  득이 되는, 수익이 많이 나는, 보람된 involve  포함하다 up-weight  가중치를 높이다
launch into  ~에 진출하다 entrant  신규 진입자, 참가자 make an impression on ~
~에 인상을 남기다
potential  잠재적인 launch  출시하다 a variety of ~ 다양한 ~
variant  변형 demand  수요 accommodate  ~을 수용하다
arguably  틀림없이 competitor  경쟁자 untapped  이용되지 않은,
미개발의
pre-emption  선매행위 proliferation  확산    

 

예상 출제 유형: 문장 삽입, 주제-제목-요지-주장, 서술형, 빈칸

반응형