본문 바로가기

모의고사 아카이브/24년 고3 6월 모의고사

[ebsi 고등] 2024년 6월 고3 영어 모의고사 34번, 35번 문제 및 해석

반응형

2024년 6월 고3 영어 모의고사 34번, 35번 문제 및 해석입니다.

 

 

34번.

 

Any attempt to model musical behavior or perception in a general way is filled with difficulties.

일반적인 방식으로 음악적 행동이나 인식의 모형을 만들려는 시도는 어떤 것이든 어려움으로 가득 차 있다. 

= 음악적 행동이나 인식의 모형을 만드는 것은 어렵다

 

With regard to=에 관하여 models of perception, the question arises of [who/whose] perception we are trying to model ― even if we confine [ourselves/us] to a particular culture and historical environment.

인식의 모형과 관련하여, 우리가 특정 문화와 역사적 환경에 국한하더라도, 우리가 누구의 인식을 모형으로 만들려고 하고 있는지에 관한 의문이 생긴다.

 

Surely the perception of music varies greatly between listeners of different levels of training; indeed, a large part of music education is devoted to developing and enriching (and therefore likely changing) these listening processes.

분명, 음악에 대한 인식은 다양한 수준의 훈련을 받은 청취자마다 크게 다르며, 사실, 음악 교육의 큰 부분은 이러한 청취 과정을 개발하고 풍부하게 하는(따라서 변화시킬 가능성이 있는) 데 할애되고 있다.

 

While this may be true, I am concerned here with fairly basic aspects of perception ― particularly meter and keywhich=주격 관대 [삽입절] [I believe] are relatively consistent across listeners.

이것이 사실일 수도 있지만, 나는 여기서는 인식의 아주 기본적인 측면, 특히 박자 및 조성과 같이 청취자 간에 비교적 일관성이 있다고 내가 믿고 있는 측면에 관심을 두고 있다.

 

Anecdotal evidence suggests, for example, that most people are able to ‘‘find the beat’’ in a typical folk song or classical piece.

예를 들어, 대부분 사람은 전형적인 민요나 클래식 곡에서 ‘박자를 찾을’ 수 있다는 일화적 증거가 있다.

 

This is not to say that there is complete uniformity in this regard ― there may be occasional disagreements, even among experts, as to how we hear the tonality or meter of a piece.

이것이 이 점에 있어 완전한 일치가 있다는 것을 의미하는 것은 아니고, 전문가들 사이에서도 곡의 음조나 박자를 듣는 방법에 대해 이따금 의견 차이가 있을 수도 있다.

 

[서술형 대비] But I believe the commonalities between us far outweigh the differences.

하지만 나는 우리 사이의 공통점이 차이점보다 훨씬 더 크다고 믿는다.

 

35번.

Avian song learning occurs in two stages: first, songs must be memorized and, second, they must be practiced.

조류의 노래 학습은 두 단계로 이루어지는데, 첫째로는, 노래를 암기해야 하고 둘째로는, 노래를 연습해야 한다.

조류의 노래 학습 순서 : 암기  그 다음 연습

 

In some species these two events overlap, but in others memorization can occur before practice by several months, providing an impressive example of long-term memory storage.

일부 종에서는 이 두 가지 일이 겹치기도 하지만, 다른 종에서는 연습 전 몇 달 동안 암기가 이루어질 수 있는데, 이는 장기 기억 저장의 인상적인 예를 제공한다.

 

The young bird’s initial efforts to reproduce the memorized song are usually not successful.

어린 새가 암기한 노래를 재현하려는 초기의 노력은 대체로 성공적이지 못하다. = 초기에는 어설프다.

 

These early songs may have uneven pitch, irregular tempo, and notes [that are out of order] or [poorly reproduced].

이러한 초기의 노래에는 고르지 않은 음정과 불규칙한 박자, 그리고 순서가 맞지 않거나 제대로 재현되지 않은 음이 있을 수도 있다.

 

[Furthermore/However], sound graphs of songs [recorded over several weeks or months] reveal that during this practice period / the bird  / fine-tunes=미세 조정을 하다 his efforts until he produces an accurate copy of the memorized template.

하지만 몇 주 또는몇 달에 걸쳐 녹음된 노래의 음향 그래프를 보면, 이 연습기간 동안 새가 암기된 본보기를 정확하게 모방할 때까지 미세 조정의 노력을 기울인다는 것을 알 수 있다.

 

This process requires [지각동사]hearing oneself sing[singing]; [서술형]birds are unable to reproduce memorized songs if they are deafened after memorization but before the practice period.

이 과정에서는 자신이 노래하는 것을 들어야 하는데, 만약 새들이 암기한 후이지만 연습 기간 전에 귀가 먹으면 암기된 노래를 재현할 수 없다.

= 연습 기간 전에 귀가 먹으면 암기된 노래를 재현할 수 없는 이유? 스스로 노래를 들으면서 미세조정을 해야하는데 귀가 먹어서 들을 수 없기 때문

반응형