본문 바로가기

모의고사 아카이브/24년 고3 6월 모의고사

[ebsi 고등] 2024년 6월 고3 영어 모의고사 24번, 29번 문제 및 해석

반응형

2024년 6월 고3 영어 모의고사 24번, 29번 문제 및 해석입니다. 

 

24. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은? [3점]

As far back as 32,000 years ago, prehistoric cave artists skillfully used modeling shadows to give their horses and bison volume. A few thousand years ago ancient Egyptian and then ancient Greek art presented human forms in shadow-style silhouette.

But cast shadows do not appear in Western art until about 400 BCE in Athens. It was only after shadows had become an established, if controversial, part of representation that classical writers claimed that art itself had begun with the tracing of a human shadow.

Greeks and Romans were the first to make the transition from modeling shadows to cast shadows, a practice that implied a consistent light source, a fixed point of view, and an understanding of geometric projection. In fact, what we might now call “shadow studies” ― the exploration of shadows in their various artistic representations ― has its roots in ancient Athens.

Ever since, the practice of portraying shadows has evolved along with critical analysis of them, as artists and theoreticians have engaged in an ongoing debate about the significance of shadow representation.

* geometric: 기하학의

① The Journey of Shadows in Art from Prehistoric Caves Onward

② Portrayals of Human Shadows from the Artistic Perspective

③ Representing Shadows as a Key Part of Contemporary Art

④ What Are the Primary Challenges for Shadow Painters?

⑤ Unique Views on Shadows: From Cave Artists to Romans

 

 

 

[주제] The Journey of Shadows in Art from Prehistoric Caves Onward (선사 시대 동굴부터 예술 속 그림자의 여정),

그림자의 예술적 표현의 역사와 그 진화

 

[정답]

 

[해석]

As far back as 32,000 years ago, prehistoric cave artists skillfully used modeling shadows to give their horses and bison volume.

32,000년 전부터 선사시대 동굴 예술가들은 모델링 그림자를 능숙하게 사용하여 말과 들소의 볼륨감을 표현했다.

 

A few thousand years ago ancient Egyptian and then ancient Greek art presented human forms in shadow-style silhouette.

수천 년 전 고대 이집트와 고대 그리스 예술은 인간의 형태를 그림자 스타일의 실루엣으로 표현했다.

 

But cast shadows do not appear in Western art until about 400 BCE in Athens.

그러나 그림자는 아테네에서 기원전 400년경까지 서양 예술에 나타나지 않았다.

 

[서술형 대비] It was only after shadows (become) had become an established, if controversial, part of representation that classical writers claimed that art itself (begin) had begun with the tracing of a human shadow.

고전 작가들이 예술 자체가 인간 그림자의 추적에서 시작되었다고 주장한 것은 그림자가 표현의 일부로 확립된 이후에야 논란의 여지가 있었다.

 

Greeks and Romans were the first to make the transition from modeling shadows to cast shadows, a practice that implied a consistent light source, a fixed point of view, and an understanding of geometric projection.

그리스인과 로마인은 그림자 모델링에서 그림자 투사로 전환한 최초의 사람들인데 이는 일관된 광원, 고정된 관점, 기하학적 투영에 대한 이해를 의미하는 관행이다.

 

In fact, [that/what] we might now call “shadow studies” ― the exploration of shadows in their various artistic representations ― has its roots in ancient Athens.

사실, 우리가 지금 '그림자 연구'라고 부르는 것(다양한 예술적 표현에서 그림자를 탐구하는 것)은 고대 아테네에 뿌리를 두고 있다.

 

Ever since, the practice of portraying shadows (evolve) has evolved along with critical analysis of them, as artists and theoreticians (engage in) have engaged in an ongoing debate about the significance of shadow representation.

그 이후로 예술가와 이론가들이 그림자 표현의 중요성에 대해 지속적인 논쟁을 벌이면서 그림자를 묘사하는 관행은 그에 대한 비판적 분석과 함께 발전해 왔다.

 

 

 

 

29. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?

What makes practicing retrieval so much better than review? One answer comes from the psychologist R. A. Bjork’s concept of desirable difficulty. More difficult retrieval ① leads to better learning, provided the act of retrieval is itself successful.

Free recall tests, in which students need to recall as much as they can remember without prompting, tend to result in better retention than cued recall tests, in which students ② give hints about what they need to remember. Cued recall tests, in turn, are better than recognition tests, such as multiple-choice answers, ③ where the correct answer needs to be recognized but not generated. Giving someone a test immediately after they learn something improves retention less than giving them a slight delay, long enough so that answers aren’t in mind when they need ④ them.

Difficulty, far from being a barrier to ⑤ making retrieval work, may be part of the reason it does so.

* retrieval: 불러오기 ** retention: 보유력

 

[주제] 검색 연습이 검토보다 학습 효과가 더 우수한 이유

 

[정답]

 

What makes practicing retrieval so much better than review?

One answer comes from the psychologist R. A. Bjork’s concept of desirable difficulty.

불러오기를 연습하는 것이 복습보다 훨씬 더 좋은 이유는 무엇인가? 

한 가지 대답은 심리학자 R. A. Bjork의 바람직한 난도 개념에서 나온다.

 

[서술형 대비] More difficult retrieval leads to better learning, provided the act of retrieval is itself successful.

더 어려운 불러오기는 불러오기 행위 자체가 성공적이라면 더 나은 학습으로 이어진다. 

 

Free recall tests, in which students need to recall as much as they can remember without prompting, tend to [result in/result from] better retention than cued recall tests, in which students are given hints about what they need to remember.

학생에게 힌트를 주지 않고 그들이 기억할 수 있는 만큼 회상해야 하는 자유 회상형 테스트가 기억해야 할 내용에 대한 힌트를 주는 단서 회상형 테스트보다 결과적으로 더 나은 보유력을 가져오는 경향이 있다. 

 

 

 

[서술형 대비] Cued recall tests, in turn, are better than recognition tests, such as multiple-choice answers, where the correct answer needs to (recognize) be recognized but not generated.

그 다음으로는 단서 회상형 테스트가 정답을 인식할 필요는 있지만 생성할 필요는 없는 다지선다형 정답과 같은 인식형 테스트보다 더 낫다. 

 

[서술형 대비] Giving someone a test immediately after they learn something (improve) improves retention [more/less] than giving them a slight delay, long enough so that answers aren’t in mind when they need them.

누군가가 무언가를 학습한 직후에 시험을 치르게 하는 것이, 필요할 때 답을 떠올리지 못할 만큼 충분히 긴 약간의 시간 지연을 주는 것보다 보유력 향상에 덜 효과적이다.

 

[서술형 대비] Difficulty, far from being a barrier to making retrieval work, may be part of the reason it does so.

난도는 불러오기가 효과를 발하게 하는 데 장애물이라기보다는 그것이 그렇게 하는 [효과를 발하게 하는] 이유의 일부일 수도 있다.

반응형