본문 바로가기

모의고사 아카이브/24년 고3 5월 모의고사

ebsi 고등 2024년 5월 고3 영어 모의고사 40번 문제 및 해석

반응형

2024년 5월 고3 영어 모의고사 40번 문제 및 해석입니다.

 

40. 다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

 

In one study, researchers gave more than five hundred visitors to an art museum a special glove that reported their movement patterns along with physiological data such as their heart rates. The data showed that when people were not distracted by chatting with companions, they actually had a stronger emotional response to the art. Of course, there’s nothing wrong with chatting and letting the art slide past, butthink of the inspiration those museum visitors missed out on.

Then apply that to life in general. When we surround ourselves with other people, we’re not just missing out on the finer details of an art exhibition. We’re missing out on the chance to reflect and understand ourselves better. In fact, studies show that if we never allow ourselves to be alone, it’sjust plain harder for us to learn. Other research found that young people who cannot stand being alone were less likely to develop creative skills like playing an instrument or writing because the most effective practice of these abilities is often done while alone. * physiological: 생리적인

 

The study above shows    (A)     conversation with companions while exploring an art museum intensifies emotional response to art, suggesting that absence of alone time may   (B)     personal growth and learning.

 

① avoiding …… inhibit          ② recalling …… restrain

③ preventing …… enhance  ④ facilitating …… nurture

⑤ dominating …… minimize

 

 

[주제]

미술관을 관람 시 혼자 있는 시간이 예술품에 대한 정서적 반응을 강화한다.

 

[정답]

 

[해석]

한 연구에서 연구자들은 500명 이상의 한 미술관 방문객들에게 심박수와 같은 생리학적인 데이터와 함께 그들의 움직임 패턴을 보고하는 특별한 장갑을 주었다. 그 데이터는 사람들이 동행자들과 수다를 떠는 것에 의해 주의를 빼앗기지 않을 때 그들이 실제로 예술품에 더 강한 감정적인 반응을 가진다는 것을 보여 주었다. 물론 수다를 떨고 예술품을 지나치는 것은 잘못된 것이 아니지만 그 미술관 방문객들이 놓친 영감을 생각해 보라. 그다음에 그것을 일반적인 삶에 적용하라. 우리가 다른 사람들과 함께 있을 때 우리는 단지 미술 전시회의 더 세부적인 사항을 놓치고 있는 것만이 아니다. 우리는 자신을 더 잘 성찰하고 이해할 수 있는 기회를 놓치고 있는 것이다. 실제로 연구들은 만약 우리가 혼자 있는 것을 결코 허용하지 않는다면, 우리가 배우는 것이 분명히 더 어렵다는 것을 보여 준다. 다른 연구는 혼자 있는 것을 견디지 못하는 젊은이들이 악기 연주나 글쓰기와 같은 창의적인 기술을 개발할 가능성이 적었는데 왜냐하면 이러한 능력들의 가장 효과적인 연습이 대체로 혼자 있을 때 행해지기 때문이라는 것을 발견했다.

 

[요약문] 

위의 연구는 미술관을 관람하면서 동행자와의 대화를 피하는 것이 예술품에 대한 정서적 반응을 강화한다는 것을 보여 주며, 혼자만의 시간의 부재가 개인의 성장과 배움을 저해할 수 있음을 시사한다.

 

 

반응형