본문 바로가기

부교재 아카이브/EBS 수능특강 라이트

[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 1번 지문 분석 및 변형 문제

반응형

5강 1번. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

 

[내신대비 지문 연습하기]

 

As the technological revolution gathers pace=속도가 붙으면서, education and training (think변형) to be the answer to everything.

They are, but we have to understand the question.

(Educate변형) more people — and to a much higher standard — is vital.

But we also have to educate them [identically/differently].

[서술형/빈칸] The problem is that present expansion is based on a fundamental misconception: [빈칸] the confusion of academic ability with intelligence.= 학문적 능력과 지능을 혼돈하는 것 

For years academic ability (conflate변형) with intelligence, and this idea (institutionalise변형) into testing systems, examinations, selection procedures, teacher education and research.

[On the other hand/As a result], many [highly/high] intelligent people have passed through education [felt/feeling] they aren’t.

Many academically able people have [discovered/never discovered] their other abilities.

* conflate: 하나로 합치다

 

① results from poor understanding of evaluation systems

② ways academic ability and intelligence affect creativity

③ the correlation between academic ability and intelligence

④ the influence of education on the technological revolution

⑤ problems with confusing academic ability with intelligence

 

[주제]

학업 능력과 지능에 대한 혼동

[해석]

기술 혁명에 속도가 붙으면서 교육과 훈련이 모든 것에 대한 해답으로 여겨진다.

그것들이 그렇기는 하지만, 우리는 그 문제를 이해해야 한다.

더 많은 사람들을 훨씬 더 높은 수준으로까지 교육을 하는 것은 아주 중요하다.

하지만 우리는 또한 그들을 다르게 교육해야 한다.

문제는 현재의 (교육의) 확대가 근본적인 오해, 즉 학문적 능력과 지능을 혼동하는 것에 바탕을 둔다는 것이다.

수년 동안 학문적 능력은 지능과 하나로 합쳐져 왔고, 이러한 개념이 검증 시스템, 시험, 선발 절차, 교사 교육 및 연구로 제도화되었다.

그 결과, 지능이 높은 많은 사람들이 그렇지 않다는 느낌을 받으며 교육을 거쳤다.

학문적으로 유능한 많은 사람들은 그들의 다른 능력을 결코 발견하지 못했다.

 

[정답]

 

As the technological revolution gathers pace=속도가 붙으면서, education and training (think변형) are thought to be the answer to everything.

They are, but we have to understand the question.

(Educate변형) Educatingmore people — and to a much higher standard — is vital.

But we also have to educate them [identically/differently].

[서술형/빈칸] The problem is that present expansion is based on a fundamental misconception: [빈칸][빈칸] the confusion of academic ability with intelligence.= 학문적 능력과 지능을 혼돈하는 것 

For years academic ability (conflate변형) has been conflated with intelligence, and this idea (institutionalise변형) has been institutionalised into testing systems, examinations, selection procedures, teacher education and research.

[On the other hand/As a result], many [highly/high] intelligent people have passed through education [felt/feeling] they aren’t.

Many academically able people have [discovered/never discovered] their other abilities.

 

[단어]

technological  기술적인 revolution  혁명 fundamental  근본적인 
pace  속도 standard  수준, 기준, 표준 misconception 오해
vital  아주 중요한 expansion  확대, 팽창 confusion  혼동
academic  학문적인 intelligence  지능 institutionalise  제도화하다
selection  선발 procedure  절차  intelligent  지능이 높은, 영리한
able  유능한        

 

반응형