[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 6번 지문 분석 및 변형 문제입니다.
4강 6번. 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?
[내신대비 지문 연습하기]
Many students [abound/lack] the life experiences to imagine that people in other cultures live, behave, and believe [different/differently].
Online collaborations create authentic ways for students [learn/to learn] about places they have [ever/never] experienced.
For instance, a cross- national sharing between elementary schools in different climates revealed that students in one school had questions about snow, [which/that] they [have/had] never seen, while the partner students were trying to imagine open-air, year-round schools.
Minor differences are not [major/minor] to students who [have/had] never been exposed to any differences at all. [Given/Giving] that most students will, as adults, work in international markets, [서술형 대비] the more exposure they receive to different cultural patterns during school years, the more [successfully/successful] they will make the transition as adults.
① 세계 시민의식 함양을 위한 교과목을 개설해야 한다.
② 문화적 차이로 인한 교내 갈등 해결 방안을 모색해야 한다.
③ 온라인 교육이 가능하도록 학교 교육 시설을 확충해야 한다.
④ 학생들에게 다양한 문화를 경험할 기회를 제공해 주어야 한다.
⑤ 학생들의 상상력을 자극할 수 있는 수업 활동을 장려해야 한다
[주제]
다양한 문화 체험 기회의 필요성
[해석]
많은 학생들은 다른 문화의 사람들이 다르게 살아가고, 행동하고 믿는다는 것을 상상하기 위한 삶의 경험이 부족하다.
온라인 공동 작업은 학생들이 전혀 경험해 보지 못한 장소에 대 해 배울 수 있는 믿을 만한 방도를 마련해 준다.
예를 들어, 다른 기후권의 초등학교 간 국경을 넘는 교류를 통해 한쪽 학교의 학생들은 한 번도 본 적이 없는 눈에 대해 궁금증을 가지고 있었으며, 반면에 상대편 학생들은 야외에 있는, 연중 운영되는 학교를 상상하려고 노력하고 있었다는 점이 드러났다.
작은 차이라도 그 차이를 전혀 접해 본 적이 없는 학생들에게는 작지 않다.
대부분의 학생들이 어른이 되어서 국제 시장에서 일하게 될 것이라는 점을 고려하면, 그들이 학교에 다니는 동안 다른 문화 양식을 더 많이 접할수록, 성인이 되었을 때 더 성공적으로 전환할 것이다.
[정답] ④
Many students [abound/lack] the life experiences to imagine that people in other cultures live, behave, and believe [different/differently].
Online collaborations create authentic ways for students [learn/to learn] about places they have [ever/never] experienced.
For instance, a cross- national sharing between elementary schools in different climates revealed that students in one school had questions about snow, [which/that] they [have/had] never seen, while the partner students were trying to imagine open-air, year-round schools.
Minor differences are not [major/minor] to students who [have/had] never been exposed to any differences at all. [Given/Giving] that most students will, as adults, work in international markets, [서술형 대비] the more exposure they receive to different cultural patterns during school years, the more [successfully/successful] they will make the transition as adults.
[단어]
collaboration | 공동 작업, 협력 | authentic | 믿을 만한 | reveal | 드러내다, 밝히다 |
open-air | 야외의, 옥외의 | year-round | 연중 운영되는 | minor | 작은(별로 크거나 중요하지 않은) |
exposure | 접(하게)함, 노출 | transition | (다른 상태·조건으로의) 전환, 이행 |
'부교재 아카이브 > EBS 수능특강 라이트' 카테고리의 다른 글
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 1번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.22 |
---|---|
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 Gateway 지문 분석 및 변형 문제 (2) | 2023.11.21 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 5번 지문 분석 및 변형 문제 (1) | 2023.11.21 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 4번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.21 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 3번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.20 |