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부교재 아카이브/EBS 수능특강 라이트

[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 2번 지문 분석 및 변형 문제

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5강 2번. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

 

[내신대비 지문 연습하기]

 

Food marketing refers to any activity [conducting/conducted] by a company in the food, beverage, or restaurant industry to [discourage/encourage] purchase of its products.

Food preferences=음식 선호도들 develop at a very early age, primarily through learning processes.

Once (establish변형), these eating patterns are difficult to change.

Parents are a key influence in the early development of food preferences;

[for example/however], [outside/inside] influences become increasingly important, especially [for/during] middle childhood and adolescence.

Food marketing promotes highly [desirable/desirous], but unhealthy, products to youth.

The overexposure to food marketing presents a public health issue to youth.

Unlike tobacco and alcohol consumption, young people do not need to learn that [빈칸]consuming these foods is rewarding=만족감을 주는.

From birth=선천적으로, humans [hate/prefer] the taste of foods high in sugar, fat, and salt (i.e., the foods most commonly advertised).

 

① tips for creating effective food marketing

② consumer-driven changes in food marketing

③ effects of food marketing on forming food choices

④ new strategies to improve food marketing to children

⑤ ways to protect children from harmful food marketing

 

[주제] 식품 마케팅 

 

[해석]

식품 마케팅이란 식품, 음료, 또는 식당 산업에 있는 회사가 자사 제품의 구입을 장려하기 위해 수행하는 모든 활동을 말한다.

식품 선호도는 매우 이른 나이에 주로 학습 과정을 통해 생긴다.

일단 확립되면, 이런 식사 패턴은 바꾸기 어렵다.

부모는 음식 선호의 초기 발달에 중요한 영향을 끼친다.

그러나 외부의 영향력은 특히 유년기 중반부와 청소년기에 점점 더 중요해진다.

식품 마케팅은 매우 먹고 싶지만 건강에 좋지 않은 상품을 젊은이들에게 홍보한다.

식품 마케팅을 지나치게 접하게 되면 젊은이들에게 보건 문제가 생긴다.

담배와 술 소비의 경우와는 달리, 젊은이들은 이런 음식을 섭취하는 것이 만족감을 준다는 것을 배울 필요가 없다.

태어날 때부터 인간은 설탕, 지방, 그리고 소금(즉, 가장 흔하게 광고되는 음식)이 많은 음식의 맛을 선호하기 때문이다.

 

[정답]

 

Food marketing refers to any activity [conducting/conducted] by a company in the food, beverage, or restaurant industry to [discourage/encourage] purchase of its products.

Food preferences=음식 선호도들 develop at a very early age, primarily through learning processes.

Once (establish변형)esablished, these eating patterns are difficult to change.

Parents are a key influence in the early development of food preferences;

[for example/however], [outside/inside] influences become increasingly important, especially [for/during] middle childhood and adolescence.

Food marketing promotes highly [desirable/desirous], but unhealthy, products to youth.

The overexposure to food marketing presents a public health issue to youth.

Unlike tobacco and alcohol consumption, young people do not need to learn that [빈칸]consuming these foods is rewarding=만족감을 주는.

From birth=선천적으로, humans [hate/prefer] the taste of foods high in sugar, fat, and salt (i.e., the foods most commonly advertised).

 

 

[단어]

conduct  수행하다 promote  홍보하다 rewarding  만족감을 주는, 보람 있는
adolescence  청소년기 desirable  원하는, 탐나는 fat  지방

 

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