[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 Gateway 지문 분석 및 변형 문제입니다.
5강 1번. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?
[내신대비 지문 연습하기]
Problem framing amounts to defining [that/what] problem you are proposing to solve.
This is a critical activity [because of/because] the frame you choose strongly influences your understanding of the problem, thereby (condition변형) your approach to solving [it/them].
For an illustration, consider Thibodeau and Broditsky’s series of experiments [which/in which] they asked people for ways (reduce변형) crime in a community.
They found that the respondents’ suggestions changed significantly depending on [that/what/whether] the metaphor used to describe crime [be변형] as a virus or as a beast.
People presented with a metaphor (compare변형) crime to a virus [invaded/invading] their city emphasized prevention and addressing the root causes of the problem, such as [eliminating/elimination] poverty and improving education.
[Therefore/On the other hand], people presented with the beast metaphor (focus변형) on remediations: [increasing/decreasing] the size of the police force and prisons.
① importance of asking the right questions for better solutions
② difficulty of using a metaphor to find solutions to a problem
③ reasons why problem framing prevents solutions from appearing
④ usefulness of preventive measures in reducing community crime
⑤ effect of problem framing on approaching and solving problems
[주제]
문제 해결과 접근에 대한 '문제 표현하기'의 영향
[해석]
‘문제 표현하기’는 여러분이 ‘어떤’ 문제를 해결하려고 하고 있는지 정의하는 것에 해당한다. 이것은 중대한 활동인데, 왜냐하면 여러분이 선택하는 틀이 그 문제에 대한 여러분의 이해에 강하게 영향을 미치고, 그로 인해 그것을 해결하기 위한 여러분의 접근법을 결정하기 때문이다.
한 가지 실례로, 사람들에게 어떤 지역 사회의 범죄를 줄이는 방안을 요청했던 Thibodeau와 Broditsky의 일련의 실험을 생각해 보라.
그들은 범죄를 묘사하는 데 사용된 은유가 바이러스인지 혹은 야수인지에 따라 응답자들의 제안이 크게 달라진다는 것을 발견했다.
범죄를 자신들의 도시에 침입하는 바이러스에 비유 하는 은유를 제시받은 사람들은 예방과, 빈곤 퇴치와 교육 개선 같이 문제의 근본 원인을 다루는 것을 강조했다.
반면에, 야수의 은유를 제시 받은 사람들은 교정, 즉 경찰력과 교도소의 규모를 늘리는 것에 중점을 두었다.
[정답] ⑤
Problem framing amounts to defining [that/what] problem you are proposing to solve.
This is a critical activity [because of/because] the frame you choose strongly influences your understanding of the problem, thereby (condition변형)conditioning your approach to solving [it/them].
For an illustration, consider Thibodeau and Broditsky’s series of experiments [which/in which] they asked people for ways (reduce변형)to reduce crime in a community.
They found that the respondents’ suggestions changed significantly depending on [that/what/whether] the metaphor used to describe crime [be변형]was as a virus or as a beast.
People presented with a metaphor (compare변형)comparing crime to a virus [invaded/invading] their city emphasized prevention and addressing the root causes of the problem, such as [eliminating/elimination] poverty and improving education.
[Therefore/On the other hand], people presented with the beast metaphor (focus변형)focused on remediations: [increasing/decreasing] the size of the police force and prisons.
[단어]
frame | (특정한 방식으로) 표현하다; 틀 | amount to | ~에 해당하다 | define | 정의하다 |
propose to do | ~하려고 하다 | critical | 중대한 | thereby | 그로 인해 |
condition | 결정하다, 좌우하다 | illustration | 실례 | experiment | 실험 |
respondent | 응답자 | depending on | ~에 따라 | metaphor | 은유 |
emphasize | 강조하다 | prevention | 예방 | address | (문제를) 다루다 |
poverty | 가난 | eliminate | 퇴치하다, 제거하다 | remediation | 교정 (조치) |
도움이 되셨다고 구독, 좋아요 부탁드려요!
'부교재 아카이브 > EBS 수능특강 라이트' 카테고리의 다른 글
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 2번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.22 |
---|---|
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 1번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.22 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 6번 지문 분석 및 변형 문제 (1) | 2023.11.21 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 5번 지문 분석 및 변형 문제 (1) | 2023.11.21 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 4번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.21 |