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부교재 아카이브/EBS 수능특강 라이트

[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 20강 Gateway 지문 분석 및 변형

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[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 20강 Gateway 지문 분석 및 변형입니다 :)

 

20강 G번. 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?

 

One of the most common mistakes made by organizations when they first consider experimenting with social media is that they focus too much on social media tools and platforms and not enough on their business objectives.

The reality of success in the social web for businesses is that creating a social media program begins not with insight into the latest social media tools and channels but with a thorough understanding of the organization’s own goals and objectives.

A social media program is not merely the fulfillment of a vague need to manage a “presence” on popular social networks because “everyone else is doing it.”

“Being in social media” serves no purpose in and of itself.

In order to serve any purpose at all, a social media presence must either solve a problem for the organization and its customers or result in an improvement of some sort (preferably a measurable one).

In all things, purpose drives success. The world of social media is no different.

 

① 기업 이미지에 부합하는 소셜 미디어를 직접 개발하여 운영해야 한다.

② 기업은 사회적 가치와 요구를 반영하여 사업 목표를 수립해야 한다.

③ 기업은 소셜 미디어를 활용할 때 사업 목표를 토대로 해야 한다.

④ 소셜 미디어로 제품을 홍보할 때는 구체적인 정보를 제공해야 한다.

⑤ 소비자의 의견을 수렴하기 위해 소셜 미디어를 적극 활용해야 한다.

[주제] 

기업의 소셜 미디어 활용

 

 

[해석]

조직이 소셜 미디어로 실험하는 것을 처음 고려할 때 범하는 가장 일반적인 실수 중 하나는 너무 지나치게 소셜 미디어 도구와 플랫폼에 중점을 두고 조직 자체의 사업 목표에는 충분히 중점을 두지 않는 것이다.

사업을 위한 소셜 웹에서의 성공의 실제는 소셜 미디어 프로그램을 고안하는 것이 최신 소셜 미디어 도구와 채널에 대한 통찰력에서가 아니라 조직 자체의 목적과 목표에 대한 철저한 이해에서 시작된다는 것이다.

소셜 미디어 프로그램은 그저 ‘다른 모든이가 하고 있기’ 때문에 인기 소셜 네 트워크상에서 ‘존재’를 관리해야 할 막연한 필요를 이행하는 것이 아니다. ‘소셜 미디어에 있다는 것’은 그 자체로는 아무 쓸모도 없다.

조금이라도 어떤 쓸모가 있으려면, 소셜 미디어상의 존재는 조직과 조직의 고객을 위해 문제를 해결하거나 어떤 종류의 개선이라는 결과(될 수 있으면 측정 가능한 결과)를 가져와야 한다. 어떤 일이든, 목적이 성공을 이끌어낸다. 소셜 미디어의 세계도 다르지 않다.

 

[정답]  ③ 

 

One of the most common mistakes (make) made by organizations when they first consider (experiment) experimenting with social media is that they focus too much on social media tools and platforms and not enough on their business objectives. = 사업 목표(가 중요하지만,)에 중점을 두지 않음.

조직이 소셜 미디어로 실험하는 것을 처음 고려할 때 범하는 가장 일반적인 실수 중 하나는 너무 지나치게 소셜 미디어 도구와 플랫폼에 중점을 두고 조직 자체의 사업 목표에는 충분히 중점을 두지 않는 것이다.

 

The reality of success in the social web for businesses is that [서술형 대비] creating a social media program [begin/begins] not with insight into the latest social media tools and channels but with a thorough understanding of the organization’s own goals and objectives.

사업을 위한 소셜 웹에서의 성공의 실제는 소셜 미디어 프로그램을 고안하는 것이 최신 소셜 미디어 도구와 채널에 대한 통찰력에서가 아니라 조직 자체의 목적과 목표에 대한 철저한 이해에서 시작된다는 것이다.

 

 

A social media program is not merely the fulfillment of a vague need to manage a “presence” on popular social networks because “everyone else is doing it.”

“Being in social media” serves no purpose in and of itself.

소셜 미디어 프로그램은 그저 ‘다른 모든이가 하고 있기’ 때문에 인기 소셜 네 트워크상에서 ‘존재’를 관리해야 할 막연한 필요를 이행하는 것이 아니다. 소셜 미디어에 있다는 것’은 그 자체로는 아무 쓸모도 없다.

 

In order to serve any purpose at all, a social media presence must either solve a problem for the organization and its customers or [result from/result in] an improvement of some sort (preferably a measurable one).

In all things, purpose drives success. The world of social media is no different.

조금이라도 어떤 쓸모가 있으려면, 소셜 미디어상의 존재는 조직과 조직의 고객을 위해 문제를 해결하거나 어떤 종류의 개선이라는 결과(될 수 있으면 측정 가능한 결과)를 가져와야 한다. 어떤 일이든, 목적이 성공을 이끌어낸다. 소셜 미디어의 세계도 다르지 않다.

 

 

[단어]

organization 조직

objective 목표 

insight 통찰력

thorough 철저한 

fulfillment 이행, 충족 

vague 막연한 

in and of itself 그것 자체로는

preferably 될 수 있으면, 되도록이면 

measurable 측정 가능한

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