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모의고사 아카이브/유형별 연습문제

[23년 고3 4월 영어 모의고사] 33번, 34번 빈칸 문제 및 해설

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2023년 고3 4월 33번, 34번 문제 및 해설입니다.

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1. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오. [2023년 4월 고3 33번]

 

Running a business that sells goods and services to consumers requires getting to know the products they like. More than that, however, you want to ________________________________________________. In traditional or online sales, people are bound to favorably regard the vendor and product that they could easily inquire about and quickly acquire in good order. Using the product can increase or decrease their satisfaction, and they will remember to repurchase products that meet and exceed their expectations. Traditional stores make the shopping experience pleasant by their displays and personal service. Internet retailers lead buyers to products they want through speedy searches and clicks. A new online selling method that can generate millions of dollars in purchases within a few minutes is livestream selling. That’s when hosts streaming their shows live demonstrate a product and even interactively receive comments and answer questions from their viewers through the power of social media. If they like the product, they buy it immediately through an e-commerce feature on the platform. Buyers say that the experience is so convenient, it is like talking to a friend.

① provide rare items that can draw others’ eyes

② maximize the profit through competitive incentives

③ link positive experiences to the products they purchase

④ examine the current state of digital marketing technologies

⑤ convince yourself the product is a must-have in their lives

 

긍정적 서비스 경험의 중요성

[주제]

제품과 서비스를 판매하는 비즈니스가 소비자의 만족도를 높이기 위해서는 긍정적인 경험을 제공해야 한다.

다양한 판매 방식과 경험은 소비자와의 관계를 강화하고, 만족도를 높이며, 재구매를 유도하는데 중요한 역할을 한다.

 

[정답]

 

[해석]

소비자에게 상품과 서비스를 판매하는 사업을 운영하는 것은 그들이 좋아하는 제품을 알아가는 것을 필요로 한다.

그러나 그 이상으로 여러분은 긍정적인 경험을 그들이 구매하는 제품에 연결하는 것이 좋다.

전통적인 판매나 온라인 판매에서 사람들은 쉽게 문의할 수 있고 좋은 상태로 빨리 얻을 수 있는 제품과 판매자를 좋게 생각할 수밖에 없다.

제품을 사용하는 것은 그들의 만족도를 증가시키거나 감소시킬 수 있으며, 그들은 기대를 충족시키고 뛰어넘는 제품을 재구매할 것을 기억할 것이다.

전통적인 상점은 그것의 진열과 개인 서비스로 쇼핑 경험을 즐겁게 만든다.

인터넷 소매업체는 빠른 검색과 클릭을 통해 구매자를 그들이 원하는 제품으로 유도한다.

몇 분 안에 수백만 달러의 구매를 창출할 수 있는 새로운 온라인 판매 방법은 실시간 스트리밍 판매이다.

그것은 그들의 쇼를 실시간으로 스트리밍하는 호스트가 제품을 시연하고 심지어 소셜 미디어의 힘을 통해 양방향으로 그들의 시청자로부터 의견을 받고 질문에 답하는 경우이다.

그들은 그 제품이 마음에 들면 플랫폼의 전자 상거래 기능을 통해 즉시 그것을 구매한다.

구매자는 경험이 매우 편리하고, 그것은 친구와 이야기하는 것과 같다고 말한다.

 

2. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오. [2023년 4월 고3 34번]

 

In Hegel’s philosophy, even though there is interaction and interrelation between the universal and the individual, __________________________________. For Hegel, individuals are not distinguished in terms of Reason. In Philosophy of Right Hegel stresses particularity and universality as follows: “A man, who acts perversely, exhibits particularity. The rational is the highway on which everyone travels, and no one is specially marked.” Here, Hegel maintains that individuals can be differentiated from each other in terms of their acts but they are not differentiated with respect to reason. There are specific thoughts, but they are finally resolved into the universal. One might say that Hegel seems to focus on the individual like Aristotle but in reality, he subtly treats the universal as fundamental whereas Aristotle considers the individual as primary substance and universal as secondary substance; in so doing Aristotle emphasizes the universal to be subordinate to the individual in contrast to Hegel.

*perversely: 별나게

① an individual stands alone apart from the universe

② the universal still has more priority than the individual

③ universal truth cannot be the key to individual problems

④ individuals can’t deduce universal principles from reality itself

⑤ every individual should have his or her own particular universe

 

보편자와 개별자 간의 상호 작용

[주제]

헤겔의 철학에서 보편자와 개별자 간의 상호 작용 및 상호 관계

보편성과 특수성 간의 독특한 균형과 그에 따른 개별자의 위치에 대한 관점 탐구

 

[정답]

 

[해석]

헤겔의 철학에서 비록 보편자와 개별자 사이에 상호 작용과 상호 관계가 있긴 하지만 보편자는 여전히 개별자보다 더 많은 우위를 갖는다.

헤겔에게 개인은 ‘이성’의 관점에서는 구별되지 않는다.

Philosophy of Right에서 헤겔은 다음과 같이 특수성과 보편성을 강조한다.

‘사람은 별나게 행동하는데, 특수성을 보여 준다.

이성적인 것은 모든 사람이 이동하는 고속 도로이며, 아무도 특별하게 표시되지 않는다.’

여기서 헤겔은 개인이 그들의 행동의 관점에서는 서로 구별될 수 있지만 이성의 측면에서는 구별되지 않는다고 주장한다. 특수한 생각은 있지만 그것들은 결국 보편자로 귀착된다.

혹자는 헤겔이 아리스토텔레스처럼 개별자에만 초점을 맞춘 것으로 보인다고 말할 수도 있지만 아리스토텔레스가 개별자를 제일(第一) 실체로, 보편자를 제이(第二) 실체로 여기고, 그렇게 하는 것을 통해 헤겔과는 반대로 보편자가 개별자에게 종속된다고 강조하는 것과는 달리 실제로 그(헤겔)는 미묘하게 보편자를 근본적인 것으로 다룬다.

 

 

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