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모의고사 아카이브/24년 고3 3월 모의고사

2024년 3월 고3 영어 모의고사 21번 문제 및 해석

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2024년 3월 고3 영어 모의고사 21번 문제 및 해석입니다. 

 

21번. 다음 밑줄 친 you taste its price가 의미하는 바로 가장 적절한 것은? 

 

That perception is a construction is not true just of one’s perception of sensory input, such as visual and auditory information. It is true of your social perceptions as well ― your perceptions of the people you meet, the food you eat, and even of the products you buy. For example, in a study of wine, when wines were tasted blind, there was little or no correlation between the ratings of a wine’s taste and its cost, but there was a significant correlation when the wines were labeled by price. That wasn’t because the subjects consciously believed that the higher­priced wines should be the better ones and thus revised whatever opinion they had accordingly. Or rather, it wasn’t true just at the conscious level. We know because as the subjects were tasting the wine, the researchers were imaging their brain activity, and the imaging showed that drinking what they believed was an expensive glass of wine really did activate their centers of taste for pleasure more than drinking a glass of the same wine that had been labeled as cheaper. That’s related to the placebo effect. Like pain, taste is not just the product of sensory signals; it depends also on psychological factors: you don’t just taste the wine; you taste its price.

① Customer ratings determine the price of a product.
② We fool ourselves into thinking our unplanned buying was reasonable.
③ We immediately dismiss opposing opinions without any consideration.
④ The brain shows consistent response regardless of  personal preference.
⑤ The perceived value of a product influences one's subjective experience of it.

 

[주제]

인식의 구성: 사회적, 심리적 인식 및 와인 평가의 사례

(Construction of Perception: Social, Psychological Perception, and a Case of Wine Evaluation)

 

[정답]

 

 

[해석]

인식이 구성이라는 것은 단지 시각 및 청각 정보와 같은 감각적 투입에 대한 한 사람의 인식에만 해당되는 것이 아니다.

이것은 여러분의 사회적 인식, 즉 여러분이 만나는 사람, 여러분이 먹는 음식, 그리고 심지어 여러분이 사는 제품에 대한 여러분의 인식에도 해당된다.

예를 들어, 와인에 대한 한 연구에서 와인이 조건을 숨긴 상태로 시음되었을 때 와인의 맛에 대한 평가와 그것의 가격 간의 상관관계가 거의 없거나 아예 없었지만, 와인이 가격에 따라 라벨이 붙었을 때는 유의미한 상관관계가 ‘있었다’.

이는 피험자들이 가격이 더 비싼 와인이 더 좋은 와인일 것이라고 의식적으로 믿어서, 이에 따라 그들이 가졌던 어떠한 의견이든지 수정했기 때문은 아니었다.

더 정확히 말하면, 이것은 ‘단지’ 의식적인 수준에서만 그런 것이 아니었다.

우리는 알 수 있는데, 왜냐하면 피험자들이 와인을 시음할 때 연구원들이 그들의 뇌 활동을 영상화했고, 그 영상은 그들이 고가의 와인 한 잔이라고 믿는 것을 마시는 것이 더 저렴하다고 라벨이 붙었던 같은 와인 한잔을 마시는 것보다 그들의 만족감을 담당하는 미각 중추를 실제로 더 활성화했다는 것을 보여줬기 때문이다.

이는 플라세보 효과와 관련이 있다. 통증과 같이 미각은 단순히 감각 신호의 산물일 뿐만 아니라, 그것은 심리적 요인에도 좌우된다. 여러분은 와인을 단순히 맛보는 것이 아니다. 여러분은 그것의 가격을 맛보는 것이다.

 

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