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모의고사 아카이브/24년 고3 10월 모의고사

2024년 10월 고3 영어 모의고사 32번, 33번 문제 및 해석

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2024년 10월 고3 영어 모의고사 32번, 33번 문제 및 해석입니다.

 

2024년 10월 고3 영어 모의고사 -내신영어의숲

 

32. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.

 

Behavior is, for the most part, a product of genes and brain neuropathways. Consider the elegant chemistry at work when living organisms move, think, behave, and act. Certainly, the environment is a factor here because it can influence [빈칸 추론] how we act. An analogy would illustrate this adequately. Think of the environment as gasoline, and our body as the engine. Truly, the engine does not run without the gasoline, but [서술형 대비] all the intricate parts of the engine are the product of physical architecture, designed and assembled for a reactive purpose long before the gasoline is injected. Inject more gas and the engine accelerates, less, and it slows. The same is true for an organism. Behavior is [빈칸 추론] a response to the environment. We have ‘free will,’ but the ultimate characteristic of that response can only act with respect to the architecture of our genes and our brain. In other words, the environment can, effectively, accelerate or slow down a potential behavior, but the engine for that behavior                                      ; therefore, the environment is but [빈칸 추론] a catalyst. * analogy: 유사점 ** intricate: 복잡한 *** catalyst: 촉매, 기폭제

 

① malfunctions even with correct input

is already built and functional

③ tends to shut down periodically

④ runs in an unpredictable manner

⑤ is subject to change without notice

 

[해석]

행동은, 대부분, 유전자와 뇌의 신경 경로의 산물이다. 살아 있는 유기체가 움직이고, 생각하고, 처신하고, 행동할 때 작용하는 정교한 화학 작용을 고려해 보라. 틀림없이, 환경은 여기서 하나의 요소인데 그것이 우리가 ‘행동하는 방식’에 영향을 미칠 수 있기 때문이다. 한 가지 비유가 이것을 적절히 설명할 수 있을 것이다. 환경을 휘발유로, 우리 몸을 엔진으로 생각해 보라. 엄밀히, 엔진은 휘발유 없이는 작동하지 않지만, 엔진의 모든 복잡한 부품들은 ‘물리적 구조’의 산물인데, 휘발유가 주입되기 훨씬 이전에 반응을 보이려는 목적으로 설계되고 조립되었다. 더 많은 휘발유를 주입하면, 엔진이 빨라지고, 더 적은 (휘발유를 주입하면), 그것은 느려진다. 유기체에서도 마찬가지이다. 행동은 환경에 대한 ‘반응’이다. 우리는 ‘자유 의지’를 가지고 있지만, 그 반응의 궁극적인 특성은 우리의 유전자와 우리의 뇌의 구조와 관해서만 작용할 수 있다. 다시 말해, 환경은 잠재적인 행동을 효과적으로 빨라지게 하거나 늦출 수 있지만, 그 행동을 위한 엔진은 이미 구축되었고 가동된다. 따라서 환경은 단지 촉매일 뿐이다.

 

 

 

 

 

 

 

33.다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.

 

The social­cognitive revolution at 1 year of age sets the stage for infants’ second year of life, in which they begin to imitatively learn the use of all kinds of tools, artifacts, and symbols. For example, in a study by Meltzoff (1988), 14­month­old children observed an adult bend at the waist and touch its head to a panel, thus turning on a light. They followed suit. Infants engaged in this somewhat unusual and awkward behavior, even though it would have been easier and more natural for them simply to push the panel with their hand. One interpretation of this behavior is that infants understood that the adult had the goal of illuminating the light and then chose one means for doing so, from among other possible means, and if they had the same goal, they could choose the same means. Similarly, Carpenter et al. (1998) found that 16­month­old infants will imitatively learn from a complex behavioral sequence only those behaviors that appear intentional, ignoring those that appear accidental. Young children do not just imitate the limb movements of other persons, they attempt to                                                                      .[3점]

* social­cognitive: 사회 인지의 ** artifact: 인공물 *** limb: 팔다리

 

① avoid looking awkward in the eyes of family members

② reproduce other persons’ intended actions in the world

③ accept the value of chance incidents that turn out helpful

④ behave in an unprecedented way that others have missed

⑤ undermine any goal that does not coincide with their own

 

[해석]

1살의 나이에 사회 인지의 혁명은 유아들의 생애 두 번째 해를 위한 발판을 설정하는데, 그때 그들은 모든 종류의 도구, 인공물, 그리고 기호의 사용을 모방하여 배우기 시작한다. 예를 들어, Meltzoff(1988)의 한 연구에서, 14개월 된 아이들은 한 어른이 허리를 구부리고 자신의 머리를 패널에 갖다 대어, 전등을 켜는 것을 관찰했다. 그들은 이 방식을 따라 했다. 유아들은 단순히 그들의 손으로 패널을 누르는 것이 그들에게 더 쉽고 자연스러웠을 것임에도 불구하고, 이 다소 이상하고 어색한 행동을 하기 시작했다. 이 행동에 대한 한 가지 해석은 유아들이 그 어른이 불을 켜는 목표를 가지고 있었고 그리고 나서 그렇게 하기 위한 수단 하나를, 가능한 다른 수단들 중에서, 골랐다는 것과 만약 그들이 같은 목표를 가진다면, 그들은 같은 수단을 선택할 수 있다는 것을 이해했다는 것이다. 마찬가지로, Carpenter et al.(1998)은 16개월 된 유아들은 복잡한 행동의 연달아 일어남으로부터 의도적이라고 보이는 그런 행동들만 모방하여 배울 것이고, 뜻하지 않아 보이는 것들은 무시한다는 것을 알아냈다. 어린아이들은 단순히 다른 사람들의 팔다리의 움직임을 모방하는 것이 아니라, 그들은 세상에서 다른 사람들의 의도된 행동들을 재현하려고 시도한다.

 

 

 

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