2023학년도 수능 영어 34번 문제 분석 및 변형입니다.
34. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
We understand that the segregation of our consciousness into present, past, and future is both a fiction and an oddly self-referential framework; your present was part of your mother’s future, and your children’s past will be in part your present. Nothing is generally wrong with structuring our consciousness of time in this conventional manner, and it often works well enough. In the case of climate change, however, the sharp division of time into past, present, and future has been desperately misleading and has, most importantly, hidden from view the extent of the responsibility of those of us alive now. The narrowing of our consciousness of time smooths the way to divorcing ourselves from responsibility for developments in the past and the future with which our lives are in fact deeply intertwined. In the climate case, it is not that ________________________. It is that the realities are obscured from view by the partitioning of time, and so questions of responsibility toward the past and future do not arise naturally.
*segregation: 분리 **intertwine: 뒤얽히게 하다 ***obscure: 흐릿하게 하다
① all our efforts prove to be effective and are thus encouraged
② sufficient scientific evidence has been provided to us
③ future concerns are more urgent than present needs
④ our ancestors maintained a different frame of time
⑤ we face the facts but then deny our responsibility
[주제]
Negative Effect of Partitioning Time in Our Consciousness
(우리의 의식 속에서 시간을 분할하는 것의 부정적인 효과)
[정답] ⑤
[변형문제]
We understand that the segregation of our consciousness into present, past, and future (be) is both a fiction and an oddly self-referential framework; 뒤 완전한 절 your present was part of your mother’s future, and your children’s past will be in part=부분적으로 your present.
segregation of A into B: ‘A를 B가 되도록 분리하는 것’
우리는 우리의 의식을 현재, 과거, 미래로 분리하는 것이 허구이며 또한 이상하게도 자기 지시적인 틀이라는 것을 이해하는데, 여러분의 현재는 여러분 어머니 미래의 일부였고 여러분 자녀의 과거는 여러분 현재의 일부일 것이라는 것이다.
Nothing is generally wrong with=~에는 어떤 것도 잘못되지 않다 structuring our consciousness of time in this conventional manner=우리의 의식을 현재, 과거, 미래로 분리하는 방식, and it often works well enough.
시간에 대한 우리의 의식을 이러한 전통적인 방식으로 구조화하는 것에는 일반적으로 잘못된 것이 전혀 없으며 그것은 흔히 충분히 효과적이다.
In the case of climate change, however, the sharp division of time into past, present, and future has been desperately (mislead) misleading and has, most importantly, hidden from view the extent of the responsibility of those of us [live/alive] now.
division of A into B: A를 B가 되도록 나누는 것
그러나 기후 변화의 경우, 시간을 과거, 현재, 미래로 분명하게 구분하는 것은 심하게 (사실을) 오도해 왔으며 가장 중요하게는 지금 살아 있는 우리들의 책임 범위를 시야로부터 숨겨왔다.
[서술형 대비] The narrowing(주) of our consciousness of time smooths(동) the way to divorcing [us/ourselves] from responsibility for developments in the past and the future [which/with which] our lives are in fact deeply (intertwine) intertwined.
시간에 대한 우리의 의식을 좁히는 것은 사실 우리의 삶이 깊이 뒤얽혀 있는 과거와 미래의 발전에 대한 책임으로부터 우리를 단절시키는 길을 닦는다.
In the climate case, it is not that we face the facts but then [admit/deny] our responsibility.
기후의 경우, 우리가 사실을 직면하면서도 우리의 책임을 부인하는 것이 문제가 아니다.
It=시간에 대한 우리의 의식을 좁히는 것 is that the realities (obscure) are obscured from view by the partitioning of time, and so questions of responsibility toward the past and future do not [rise/arise] naturally.
obscure A from view: ‘시야로부터 A를 흐리게 하다’
문제는 시간을 나눔으로써 현실이 시야로부터 흐릿해지고 그래서 과거와 미래의 책임에 관한 질문이 자연스럽게 생겨나지 않는 것이다.
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