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부교재 아카이브/2025 수능특강 영어

[EBS 2025년 수능특강 영어] 3강 Gateway, 1번 문제 및 분석(변형)

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[2025학년도 EBS 수능특강] 3강. 요지 파악 Gateway, 1번, 2번 문제입니다.

 

내신 영어의 숲

[Gateway] 다음 글의 요지로 가장 적절한 것은?

Being able to prioritize your responses allows you to connect more deeply with individual customers, be it a one-off interaction around a particularly delightful or upsetting experience, or the development of a longer-term relationship with a significantly influential individual within your customer base. If you've ever posted a favorable comment or any comment, for that matter about a brand, product or service, think about what it would feel like if you were personally acknowledged by the brand manager, for example, as a result. In general, people post because they have something to say and because they want to be recognized for having said it. In particular, when people post positive comments they are expressions of appreciation for the experience that led to the post. While a compliment to the person standing next to you is typically answered with a response like "Thank You, " the sad fact is that most brand compliments go unanswered. These are lost opportunities to understand what drove the compliments and create a solid fan based on them.      * compliment: 칭찬

① 고객과의 관계 증진을 위해 고객의 브랜드 칭찬에 응답하는 것은 중요하다.
② 고객의 피드백을 면밀히 분석함으로써 브랜드의 성공 가능성을 높일 수 있다.
③ 신속한 고객 응대를 통해서 고객의 긍정적인 반응을 이끌어 낼 수 있다.
④ 브랜드 매니저에게는 고객의 부정적인 의견을 수용하는 태도가 요구된다.
⑤ 고객의 의견을 경청하는 것은 브랜드의 새로운 이미지 창출에 도움이 된다.

 

 

[주제] 고객의 칭찬에 대한 응답 

 

[정답]

 

 

 

[분석 및 한 줄 해석] 

유사한 표현으로 반복되거나 특정 개념과 관련되어 반복되는 어구를 통해 글의 내용 추측해 보기.

a favorable comment, positive comments, a compliment 고객의 칭찬
to connect with individual customers, to create a solid fan 고객과의 관계 증진
acknowledged by the brand manager, recognized, answered with a response 응답받기

 

=> 고객과의 관계 증진을 위해 고객의 칭찬에 응답하는 것에 관한 내용의 글입니다.

 

(Be) Being able to prioritize your responses allows you to connect more [deep/deeply] with individual customers, (whether it should be였지만 whether이 생략되면서) be it a one-off interaction around a particularly delightful or upsetting experience, or the development of a longer-term relationship with a significantly influential individual within your customer base.

여러분의 응답에 우선순위를 매길 수 있는 것은, 그것이 특별히 즐겁거나 화가 나는 경험에 관한 일회성 상호 작용이든, 여러분의 고객 기반 내에서 상당히 영향력 있는 개인과의 장기적 관계의 발전이든 간에, 여러분이 개별 고객들과 더 깊은 관계를 맺을 수 있게 해 준다.

 

If you've ever posted a favorable comment or any comment, for that matter about a brand, product or service, think about [that/what] it would feel like if you [are/were] personally acknowledged by the brand manager, for example, as a result.

만약 여러분이 어떤 브랜드, 제품 또는 서비스에 관해 호의적인 의견이나 혹은 그 문제에 대해서 어떠한 의견이라도 올려 본 적이 있다면, 그 결과로써, 예컨대 그 브랜드 관리자로부터 개인적으로 인정의 반응을 얻는다면 기분이 어떨지 생각해 보라.

 

In general, people post because they have something to say and because they want to (recongnize) be recognized for (say) having said it. In particular, when people post positive comments they are expressions of appreciation for the experience that led to the post.

일반적으로, 사람들은 할 말이 있기 때문에, 그리고 그것을 말한 것에 대해 인정받기를 원하기 때문에 글을 올린다.

특히, 사람들이 긍정적인 의견을 게시할 때 그것은 그 게시물을 작성하게 만든 경험에 대한 감사의 표현이다.

 

 

While a compliment to the person standing next to you is typically answered with a response like "Thank You, " the sad fact is that most brand compliments go [answered/unanswered].

여러분 옆에 서 있는 사람에 대한 칭찬은 보통 '감사합니다'와 같은 응답을 받는 반면, 슬픈 사실은 대부분의 브랜드 칭찬은 응답 없이 지나간다는 것이다.

 

 

[서술형 대비] These are lost opportunities to understand what drove the compliments and create a solid fan based on them

이것은 무엇이 칭찬을 이끌어 냈는지 이해하고 그 칭찬을 바탕으로 확고한 팬을 만들어 낼 기회를 잃은 것이다.  

* compliment: 칭찬

 

 

 

1번. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것은? [24005-0012]

One of the biggest misconceptions about creativity is that it takes a brilliant idea to solve a complex problem. While this may be true in pure sciences, in most commercial contexts, or even in day-to-day living, it is never that one silver bullet that does the magic. It is, in fact, a series of seemingly simple ideas that counts. The key is to have enough ideas that solve specific parts of the overall problem, and then the thorny task looks very much tenable. Since creativity comes from combining concepts in an unusual fashion, and since it is exceedingly difficult to trace the origins of ideas, you are better off generating as many ideas as possible with the hope that some of them would click. That is what great scientists and artists do. As the author Walter Isaacson notes, 'The sparks come from ideas rubbing against each other rather than as bolts out of the blue.'
* thorny: 골치 아픈. 까다로운 ** tenable: 참아 낼 수 있는

①평범한 사고 과정으로는 창의적인 아이디어를 창출하기 어렵다.
②뛰어난 성과를 달성하려면 창의력뿐만 아니라 끈기도 필요하다.
③복잡한 과업을 효율적으로 해결하려면 탁월한 창의력이 필요하다.
④다른 이의 아이디어를 도용하는 것은 결코 창의적이라 할 수 없다.
⑤많은 단순한 아이디어가 있으면 창의적으로 문제를 해결할 수 있다.

 

[주제] 창의력에 관한 오해 

 

[정답]

 

[분석 및 한 줄 해석]

 

One of the biggest misconceptions about creativity (be) is that it takes a brilliant idea to solve a complex problem.

창의력에 대한 가장 큰 오해 중 하나는 복잡한 문제를 해결하는 데 한 개의 기발한 아이디어가 필요하다는 것이다.

 

While this may be true in pure sciences, in most commercial contexts, or even in day-to-day living, it is never that one silver bullet=묘책 that does the magic.

순수과학에서는 이것이 맞을 수도 있지만, 대부분의 상업적 상황에서는, 혹은 심지어 일상생활에서도, 마법을 부리는 것은 결코 한 가지 묘책이 아니다.

 

[서술형 대비] It is, in fact, [ a series of [seeming/seemingly] simple ideas ] that counts.

사실, 중요한 것은 바로 단순해 보이는 일련의 아이디어이다.

[    ]는 It is와 that 사이에 놓여 그 의미가 강조되고 있다. 

 

The key is to have enough ideas that solve specific parts of the overall problem, and then the thorny task looks very much tenable.

핵심은 전체 문제의 특정 부분을 해결하는 충분한 아이디어를 갖는 것이며, 그러면 골치 아픈 과업이 많이 참아 낼 수 있는 것으로 보인다.

 

[서술형 대비]  Since creativity comes from combining concepts in an [usual/unusual] fashion, and since it is exceedingly [easy/difficult] to trace the origins of ideas, you are better off=유리한(더 나은) generating as [much/many] ideas as possible with the hope that=-라는 희망을 가지고 some of them would click.

창의성은 개념을 독특한 방식으로 결합하는 것에서 나오며, 또 아이디어의 근원을 추적하는 것은 매우 어렵기 때문에 여러분은 아이디어 중 일부가 성공하기를 바라면서 가능한 한 많은 아이디어를 만들어 낸다면 더 유리할 것이다.

 

That is [that/what] great scientists and artists do.

이것이 바로 위대한 과학자와 예술가가 하는 일이다.

 

As the author Walter Isaacson notes, [서술형 대비]  'The sparks come from ideas rubbing against each other rather than as bolts out of the blue.'

작가 Walter Isaacson이 말한 대로, '(창의력의) 불꽃은 예상치 못하게 (난데없이) 발생하는 것이 아니라 아이디어가 서로 마찰하며 생겨난다.'
* thorny: 골치 아픈. 까다로운 ** tenable: 참아 낼 수 있는

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