본문 바로가기

부교재 아카이브/2025 수능특강 영어

[2025 수능특강 영어] 3강 3번 문제 및 분석(변형)

반응형

2025 수능특강 영어 3강 3번 문제 및 분석(변형)입니다.

 

3번. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것은?

Consider people with disabilities. Often they are judged using criteria of competence that are biased in favor of nondisabled people. Compare, for example, an average blind person with an average sighted person. Who will be more competent in walking from one place to another? You might think that the sighted person will be more competent because the sighted person can see where he or she is going, but this is using an unfair criterion.
If you think about competence based on the fairer criterion of who can best walk with the eyes closed, then the blind person will definitely be more competent. Such knowledge about people who are blind and, by extension, other socially marginalized people, can make us appreciate them and celebrate their unique abilities as they really are, rather than discriminate against, pity, or patronize them for some incompetence that does not exist except as a figment of our traditional, prejudiced imaginations.
* marginalize: 소외시키다 ** patronize: 깔보는 듯한 태도로 대하다 *** figment: 꾸며 낸 것

①소외 계층이 겪는 어려움은 사회의 구조적 모순에 기인한다.
②지금까지의 장애인 인식 개선 교육은 형식적인 경우가 많다.
③장애인의 입장을 고려하여 제도와 시설을 정비할 필요가 있다.
④사회 소외 계층의 정치 • 경제적 권리는 충분히 보장되지 못했다.
⑤편견 없이 장애인을 이해하면 그들의 능력을 제대로 인정할 수 있다.

 

 

[주제]

장애인에 대한 편견

장애인의 능력에 대한 평가 기준이 비장애인에게 유리하도록 편향되어 있다는 것을 알아야, 즉 장애인에 대한 편견이 없어야 그들의 능력을 제대로 평가할 수 있다는 내용입니다.

 

[정답]

 

 

[해석]

Consider people with disabilities=장애. Often they (judge) are judged using criteria of competence that (bias) are biased in favor of nondisabled people=비장애인.

장애가 있는 사람을 생각해 보라. 흔히 그들은 비장애인에게 유리하게 '편향된' 능력 기준을 사용하여 평가받는다.

 

[명령문] Compare, for example, an average blind person with an average sighted person.

예를 들어 보통의 시각 장애인과 보통의 앞을 볼 수 있는 사람을 비교해 보라.

 

Who will be more competent in walking from one place to another?

You might think that the sighted person will be more competent because the sighted person can see where he or she is going, but this is [빈칸 문제] using an unfair criterion.

한 장소에서 다른 장소로 걸어갈 때 누가 더 유능할까?

여러분은 앞을 볼 수 있는 사람이 자신이 어디로 가고 있는지를 볼 수 있으므로 더 유능할 것으로 생각할 수도 있지만, 이는 불공정한 기준을 사용하고 있다.

 

If you think about competence based on the fairer criterion of who can best walk with the eyes (close) closed, then the blind person will definitely be [less/more] competent.

만약 여러분이 누가 눈을 감고 가장 잘 걸을 수 있느냐는 더 공정한 기준에 근거하여 능력에 대해 생각한다면, 시각 장애인이 분명히 더 유능할 것이다.

 

Such knowledge about people who are blind and, by extension= 더 나아가, other socially (marginalize) marginalized people, can make us (appreciate) appreciate them and celebrate their unique abilities as they really [do/are], rather than [to discriminate/discriminate] against, pity, or patronize=깔보다 them for some incompetence that does not exist except as a figment of our traditional, (prejudice) prejudiced imaginations.

시각 장애인, 더 나아가 다른 사회 소외 계층에 관한 이러한 지식은 우리의 인습적이고 편견에 찬 상상이 꾸며 낸 것인 것을 제외하면 실재하지 않는 무능함을 이유로 그들을 차별하거나, 동정하거나, 아니면 깔보는 듯한 태도로 대하는 것이 아니라 그들의 가치를 인정하고 그들의 고유한 능력을 있는 그대로 기념할 수 있게 한다.

 

[to 부정사 뜻과 to부정사 용법 총정리] 

2024.02.05 - [문법 연구실] - [영어 문법] to부정사 뜻과 to부정사 용법(명사적, 형용사적, 부사적) 총정리

 

[영어 문법] to부정사 뜻과 to부정사 용법(명사적, 형용사적, 부사적) 총정리

1. 부정사의 정의, 종류, 형태 1) 부정사의 정의 : 준동사의 하나로서 주어의 인칭이나 수에 따라서 어형이 변치 않는데서 부정사라 이름 지어졌으며, to가 있고 없음에 따라 to부정사와 원형부정

englishforest07.tistory.com

 

반응형