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모의고사 아카이브/2024학년도 수능

[2024학년도 수능 영어] 34번 문제 분석 및 변형

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2024학년도 수능 영어 34번 문제 분석 및 변형입니다.

교통에 대한 대중의 논쟁과 관련된 이야기입니다.

 

34번. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.

 

Everyone who drives, walks, or swipes a transit card in a city views herself as a transportation expert from the moment she walks out the front door. And how she views the street ___________________________________________________.

That’s why we find so many well-intentioned and civic-minded citizens arguing past one another.

At neighborhood meetings in school auditoriums, and in back rooms at libraries and churches, local residents across the nation gather for often-contentious discussions about transportation proposals that would change a city’s streets.

And like all politics, all transportation is local and intensely personal.

A transit project that could speed travel for tens of thousands of people can be stopped by objections to the loss of a few parking spaces or by the simple fear that the project won’t work.

It’s not a challenge of the data or the traffic engineering or the planning.

Public debates about streets are typically rooted in emotional assumptions about how a change will affect a person’s commute, ability to park, belief about what is safe and what isn’t, or the bottom line of a local business.

*swipe: 판독기에 통과시키다 **contentious: 논쟁적인 ***commute: 통근

① relies heavily on how others see her city’s streets

② updates itself with each new public transit policy

③ arises independently of the streets she travels on

④ tracks pretty closely with how she gets around

⑤ ties firmly in with how her city operates

 

[주제]

Public Debates on Transportation: Self-Centered Assumptions

(교통에 대한 대중의 논쟁들: 자기중심적 추정들)

 

 

[해석]

도시에서 운전하거나 걷거나 교통 카드를 판독기에 통과시키는 모든 사람은 현관문을 나서는 순간부터 자신을 교통 전문가로 여긴다.

그리고 그 사람이 도로를 바라보는 방식은 그 사람이 돌아다니는 방식과 매우 밀접하게 일치한다.

그런 이유로 우리는 선의의 시민 의식을 가진 매우 많은 사람이 서로를 지나치며 언쟁하는 것을 보게 된다.

학교 강당에서 열리는 주민 회의에서, 도서관과 교회의 뒷방에서, 전국의 지역 주민들이 모여 도시의 거리를 바꿀 교통 제안에 대해 흔히 논쟁적인 토론을 벌인다.

그리고 모든 정치와 마찬가지로, 모든 교통은 지역적이고 지극히 개인적이다.

수만 명의 이동 속도를 높일 수 있는 교통 프로젝트는 몇 개의 주차 공간 상실에 대한 반대나 프로젝트가 효과가 없을 것이라는 단순한 두려움 때문에 중단될 수 있다.

그것은 데이터나 교통 공학 또는 계획의 과제가 아니다.

도로에 대한 대중 토론은 보통 변화가 개인의 통근, 주차 능력, 안전한 것과 안전하지 않은 것에 대한 믿음, 또는 지역 사업체의 순익에 어떤 영향을 미칠지에 대한 감정적인 추정에 뿌리를 두고 있다.

 

 

[정답]

 

 

[서술형 대비] Everyone who drives, walks, or swipes a transit card in a city views herself as a transportation expert from the moment she walks out the front door.

도시에서 운전하거나 걷거나 교통 카드를 판독기에 통과시키는 모든 사람은 현관문을 나서는 순간부터 자신을 교통 전문가로 여긴다. 

*swipe : 판독기에 통과시키다 

 

And how she views the street (track) tracks pretty [close/closely] with how she gets around.

그리고 그 사람이 도로를 바라보는 방식은 그 사람이 돌아다니는 방식과 매우 밀접하게 일치한다.

 

That’s [what/why] we find so many well-intentioned and civic-minded citizens (argue) arguing past one another.

그런 이유로 우리는 선의의 시민 의식을 가진 매우 많은 사람이 서로를 지나치며 언쟁하는 것을 보게 된다.

 

At neighborhood meetings in school auditoriums, and in back rooms at libraries and churches, local residents across the nation (gather) gather for often-contentious discussions about transportation proposals that would change a city’s streets.

학교 강당에서 열리는 주민 회의에서, 도서관과 교회의 뒷방에서, 전국의 지역 주민들이 모여 도시의 거리를 바꿀 교통 제안에 대해 흔히 논쟁적인 토론을 벌인다. 

**contentious: 논쟁적인

 

And like all politics, all transportation is local and intensely personal.

그리고 모든 정치와 마찬가지로, 모든 교통은 지역적이고 지극히 개인적이다.

 

A transit project that could speed travel for tens of thousands of people can (stop ) be stopped by objections=반대 to the loss of a few parking spaces or by the simple fear that the project won’t work.

수만 명의 이동 속도를 높일 수 있는 교통 프로젝트는 몇 개의 주차 공간 상실에 대한 반대나 프로젝트가 효과가 없을 것이라는 단순한 두려움 때문에 중단될 수 있다.

 

It=수만 명의 이동 속도를 높일 수 있는 교통 프로젝트’s not a challenge of the data or the traffic engineering or the planning.

그것은 데이터나 교통 공학 또는 계획의 과제가 아니다.

 

Public debates about streets are typically rooted in emotional assumptions about how a change will affect a person’s commute, ability to park, belief about [that/what] is safe and what isn’t, or the bottom line=순이익 of a local business.

도로에 대한 대중 토론은 보통 변화가 개인의 통근, 주차 능력, 안전한 것과 안전하지 않은 것에 대한 믿음, 또는 지역 사업체의 순익에 어떤 영향을 미칠지에 대한 감정적인 추정에 뿌리를 두고 있다.

 

도시에서 운전하거나 걷거나 교통 카드를 판독기에 통과시키는 모든 사람은 자신의 통근, 주차 능력, 안전한 것에 대한 믿음 등의 개인적인 관점에서 도시의 거리를 바꿀 교통 제안을 하며 논쟁을 벌인다는 내용의 글이었습니다.

 

교통

 

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