본문 바로가기

모의고사 아카이브/2024학년도 수능

[2024학년도 수능 영어] 31번 문제 분석 및 변형

반응형

2024학년도 수능 영어 31번 문제입니다.

아이들에게 읽기는 더 복잡한 해석이 되고 글과 삽화는 서로 보완 향상된다는 이야기입니다.

 

31번. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.

 

Over the last decade the attention given to how children learn to read has foregrounded the nature of textuality, and of the different, interrelated ways in which readers of all ages make texts mean.

‘Reading’ now applies to a greater number of representational forms than at any time in the past: pictures, maps, screens, design graphics and photographs are all regarded as text.

In addition to the innovations made possible in picture books by new printing processes, design features also predominate in other kinds, such as books of poetry and information texts.

Thus, reading becomes a more complicated kind of interpretation than it was when children’s attention was focused on the printed text, with sketches or pictures as an adjunct.

Children now learn from a picture book that words and illustrations complement and enhance each other.

Reading is not simply _______________________________. Even in the easiest texts, what a sentence ‘says’ is often not what it means.

*adjunct: 부속물

① knowledge acquisition

② word recognition

③ imaginative play

④ subjective interpretation

⑤ image mapping

 

 

읽기

[주제]

For Children, Reading & Text Become More Complicated

(아이들에게, 읽기와 텍스트는 더 복잡해진다)

 

 

 

[해석]

지난 10년 동안 어린이가 읽는 법을 배우는 방법에 관한 관심은 ‘텍스트성’의 본질과 모든 나이의 독자가 텍스트를 의미하게 하는 다양하고 상호 연관된 방식의 본질을 전면으로 불러왔다.

이제 '읽기'는 과거 어느 시대보다 훨씬 더 많은 표현 형식에 적용되는데, 그림, 지도, 화면, 디자인 그래픽, 사진이 모두 텍스트로 여겨진다.

새로운 인쇄 공정에 의해 그림책에서 가능해진 혁신에 더해, 시집이나 정보 텍스트와 같은 다른 종류에서도 디자인적 특징이 두드러진다.

이처럼, 읽기는 어린이들의 주의가 인쇄된 텍스트에 집중되고 스케치나 그림이 부속물일 때보다 더 복잡한 종류의 해석이 된다.

이제 어린이들은 그림책을 통해 글과 삽화가 서로를 보완하여 향상한다는 것을 배운다.

읽기는 단순히 단어 인식이 아니다. 아무리 쉬운 텍스트에서도 흔히 문장이 ‘말하는 것’이 그 문장이 의미하는 것이 아니다.

 

[정답]

 

Over the last decade the attention (give to) given to how children learn to read [has/have] foregrounded the nature of textuality, and of the different, (interrelate) interrelated ways [for which/in which] readers of all ages make texts (mean) mean.

지난 10년 동안 어린이가 읽는 법을 배우는 방법에 관한 관심은 ‘텍스트성’의 본질과 모든 나이의 독자가 텍스트를 의미하게 하는 다양하고 상호 연관된 방식의 본질을 전면으로 불러왔다.

 

‘Reading’ now applies to a greater number of representational forms than at any time in the past: pictures, maps, screens, design graphics and photographs are all regarded as text.

이제 '읽기'는 과거 어느 시대보다 훨씬 더 많은 표현 형식에 적용되는데, 그림, 지도, 화면, 디자인 그래픽, 사진이 모두 텍스트로 여겨진다.

 

In addition to=~뿐 아니라 the innovations made [possibly/possible] in picture books by new printing processes, design features also predominate in other kinds, such as books of poetry and information texts.

새로운 인쇄 공정에 의해 그림책에서 가능해진 혁신에 더해, 시집이나 정보 텍스트와 같은 다른 종류에서도 디자인적 특징이 두드러진다.

 

[문장 삽입 문제] Thus, reading becomes a more complicated kind of interpretation than it was when children’s attention (focus on) was focused on the printed text, with sketches or pictures as an adjunct=부속물.

이처럼, 읽기는 어린이들의 주의가 인쇄된 텍스트에 집중되고 스케치나 그림이 부속물일 때보다 더 복잡한 종류의 해석이 된다.

 

[서술형 대비] Children now learn from a picture book that words and illustrations complement and enhance each other.

이제 어린이들은 그림책을 통해 글과 삽화가 서로를 보완하여 향상한다는 것을 배운다.

 

Reading is not simply [빈칸 문제] word recognition. Even in (easy) the easiest texts, what a sentence ‘says’ is often not what it means.

읽기는 단순히 단어 인식이 아니다.

아무리 쉬운 텍스트에서도 흔히 문장이 ‘말하는 것’이 그 문장이 의미하는 것이 아니다.

 

 

예전에는 텍스트가 의미하는 것이 단지 글이었지만, 이제는 글뿐만 아니라 그림, 지도, 화면, 디자인 그래픽, 사진이 모두 텍스트로 여겨지므로 읽기 또한 이러한 다양한 표현 방식에 적용된다는 내용이었습니다.

 

읽기 텍스트

반응형