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모의고사 아카이브/24년 고3 3월 모의고사

2024년 3월 고3 영어 모의고사 35번, 36번 문제 및 해석

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2024년 3월 고3 영어 모의고사 35번, 36번 문제 및 해석입니다.

 

 

35번. 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은?

No doubt students collaborating with other speakers of English might encounter language variances, which may interfere with intentionality. ① To address such disparities, Horner, Lu, Royster, and Trimbur (2011) call for a "translingual approach" in which language varieties are not perceived as barriers, but as avenues for meaning making. ② Similarly, Galloway and Rose (2015) study of Global Englishes found that exposure to other Englishes helps normalize language differences. ③ Educators have to work with students to examine phrases, expressions, and other ranges of English language use for their rhetorical and communicative possibilities and not their perceived errors or inferior status. ④ Committing an error means unintentionally saying what isn't true, so any linguistic or perspective error should be avoided at all cost. ⑤ After all, students are constantly reading texts and listening to speakers whose Englishes do not necessarily conform to what is considered standard in their own communities.  * disparity: 차이 ** rhetorical: 수사적인 *** inferior: 열등한

 

[정답]

 

[해석]

영어로 말하는 다른 사용자와 공동으로 일하는 학생들이 언어적 차이와 마주칠 수도 있다는 것은 의심의 여지가 없고, 그것은 의도성에 방해가 될 수도 있다.

이러한 차이를 다루기 위해 Horner, Lu, Royster, Trimbur(2011)는 언어의 다양성이 의미 창출의 장벽이 아니라 수단으로 인식되는 '초언어적 접근법'을 요구한다.

마찬가지로, 글로벌 영어들에 대한 Galloway와 Rose(2015)의 연구가 다른 영어들에 대한 노출이 언어 차이를 표준화하는 데 도움이 된다는 사실을 발견했다.

교육자들은 그것들의 인식되는 오류나 열등한 지위가 아니라 그것들의 수사적, 의사소통적 가능성을 위한 구문, 표현 그리고 영어 사용의 다른 범주를 검토하기 위해 학생들과 함께해야 한다.

(오류를 범한다는 것은 사실이 아닌 것을 의도치 않게 말하는 것을 의미하고, 그래서 그 어떤 언어적 또는 관점적 오류는 무슨 수를 써서라도 피해야 한다.)

결국, 학생들은 계속해서 글을 읽고 화자의 말을 듣는데, 그(것)들의 영어는 그들 자신의 공동체에서 표준으로 여겨지는 것과 반드시 일치하지는 않는다.

 

 

 

36번. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것을 고르시오. 

Different creative pursuits require varying degrees of unconscious flexible thinking, in combination with varying degrees of the conscious ability to adjust it and shape it through analytical thinking. In music, for example, at one end of the creative spectrum are improvisational artists, such as jazz musicians.

(A) On the other end of the spectrum are those who compose complex forms, such as a symphony or concerto, that require not just imagination but also careful planning and exacting editing. We know, for example, through his letters and the reports of others, that even Mozart's creations did not appear spontaneously, wholly formed in his consciousness, as the myths about him portray.

(B) They have to be particularly talented at lowering their inhibitions and letting in their unconsciously generated ideas. And although the process of learning the fundamentals of jazz would require a high degree of analytical thought, that thinking style is not as big a factor during the performance.

(C) Instead, he spent long, hard hours analyzing and reworking the ideas that arose in his unconscious, much as a scientist does when producing a theory from a germ of insight. In Mozart's own words: "I immerse myself in music... I think about it all day long —I like experimenting — studying — reflecting..." [37] * improvisational: 즉흥적인 ** immerse: ~에 몰두하다

① (A) - (C) - (B) ② (B) - (A) - (C) ③ (B) - (C) - (A) ④ (C) - (A) - (B) ⑤ (C) - (B) - (A)

 

[정답]

 

[해석]

서로 다른 창의적인 일들은 다양한 정도의 무의식적이고 유연한 사고를 분석적인 사고를 통해서 그것을 조정하고 그것을 형성하는 다양한 정도의 의식적인 능력과 함께 결합하여 요구한다. 예를 들어, 음악에서 창 의적인 스펙트럼의 한끝에는 재즈 음악가와 같은 즉흥 연주가들이 있다.

(B) 그들은 그들의 억제를 낮추고 무의식적으로 생성된 생각들을 받아들이는 것에 특히 재능이 있다. 그리고 비록 재즈의 원리를 배우는 과정 이 높은 정도의 분석적 사고를 요구할지라도, 그러한 사고방식은 공연 중에 그렇게 큰 요인이 아니다. (A) 스펙트럼의 다른 끝에는 심포니와 콘체르토와 같은, 상상력뿐만이 아니라 신중한 계획과 고된 편집을 요구하는 복잡한 형식을 작곡하는 자들이 있다. 예를 들 어, 우리는 그의 편지와 다른 이들의 기록을 통해, 심지어 모차르트의 창작물 또한, 그에 관한 전설이 그려 내듯 즉흥적으로 발생한 것이 아니라 그의 의식에서 완전히 만들어졌다는 것을 안다.

(C) 대신, 그는 과학자가 통찰력의 기원으로부터 이론을 만들어 낼 때 그러하듯, 그의 무의식에 떠오른 생각들을 분석하고 재작업하는데 길고 힘든 시간을 보냈다. 모차르트의 말대로, "나는 음악에 몰두한다.•·· 나는 그것에 대해 하루 종일 생각하고, 나는 시도하고 -공부하고 - 성찰하는 것…을 좋아한다."

 

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