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모의고사 아카이브/24년 고3 10월 모의고사

2024년 10월 고3 영어 모의고사 20번, 21번 문제 및 해석

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2024년 10월 고3 영어 모의고사 20번, 21번 문제 및 해석입니다.

 

2024년 10월 고3 영어 모의고사 문제 -내신영어의숲

 

 

20. 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?

 

 

There are few universals in this world, but among them are our love for our children and our love of music. When we hold a baby in our arms, comforting her with song, we are channelling the emotional power of music. We do so instinctively, just as our ancestors did. Music can be [빈칸 추론] a powerful parental ally during the challenging child­rearing years. To successfully prepare our children for life in the twenty­first century, we will need to nurture qualities such as curiosity, imagination, empathy, creative entrepreneurship, and most of all [빈칸추론] resilience = 회복력. Musical practice in early childhood develops all of the above and more. Research has shown that [서술형 대비] musical practice in early childhood is beneficial not only for mental acuity but for social and emotional development as well. Music is not just a hobby, a pleasant pastime; it is an integral part of what makes us happy, healthy, and whole. Indeed, if we want to do one thing to help our children develop into emotionally, socially, intellectually, and creatively competent human beings, [빈칸추론] we should start the musical conversation —the earlier the better.

* resilience: 회복력 ** acuity: 예리함

 

아이의 전인적 성장을 위해 어릴 때부터 음악을 접하게 해줘야 한다.

② 음악이 단순한 취미 이상이 되려면 악기를 꾸준히 연습해야 한다.

③ 질 높은 음악 교육을 위해 이론과 실습을 병행해야 한다.

④ 음악을 아이 양육에 활용하려면 음악적 전문성이 있어야 한다.

⑤ 어린 연주자들에게도 재능을 발휘할 수 있는 기회가 주어져야 한다.

 

[해석]

이 세상에는 보편적인 것들이 거의 없지만, 그것들 중에 우리 아이들에 대한 우리의 사랑과 음악에 대한 우리의 사랑이 있다. 우리가 아기를 우리 팔에 안고, 그녀를 노래로 다독일 때, 우리는 음악의 정서적 힘을 전하고 있다. 꼭 우리 조상들이 했던 것처럼, 우리는 본능적으로 그렇게 한다. 음악은 아이를 키우는 힘든 시기 동안 강력한, 부모의 협력자가 될 수 있다. 21세기에서의 삶에 우리 아이들을 성공적으로 준비시키기 위해, 우리는 호기심, 상상력, 공감, 창의적 기업가 정신, 그리고 무엇보다도 회복력과 같은 자질들을 길러줘야 할 것이다. 초기 유년기에서 음악의 실천은 위의 모든 것과 그 이상을 발달시킨다. 연구는 초기 유년기에서 음악의 실천은 정신의 예리함뿐만 아니라 사회적 그리고 정서적 발달에도 유익하다는 것을 보여 준다. 음악은 단지 취미, 즐거운 오락거리가 아니고, 우리를 행복하고 건강하며 온전하게 만드는 것의 필수적인 부분이다. 사실, 우리가 우리 아이들을 정서적으로, 사회적으로, 지적으로, 그리고 창의적으로 유능한 인간으로 성장하도록 돕기 위해 한 가지를 하고 싶다면, 우리는 음악의 대화를 시작해야 한다. 더 빠를수록 더 좋다.

 

 

 

 

21. 밑줄 친 Now I zip along the surface like a guy on a Jet Ski가 다음 글에서 의미하는 바로 가장 적절한 것은? [3점]

 

In 1890, William James described attention as “the taking possession by the mind, in clear and vivid form, of one out of what seem several simultaneously possible objects or trains of thought.” Attention is a choice we make to stay on one task, one line of thinking, one mental road, even as attractive off­ramps signal. [서술형 대비] When we fail to make that choice and allow ourselves to be frequently sidetracked, we end up in “the confused, dazed, scatterbrained state” that James said is the opposite of attention. Staying on one road got much harder when the internet arrived and moved much of our reading online. Every hyperlink is an off­ramp, calling us to abandon the choice we made moments earlier. Nicholas Carr, in his 2010 book, grieved his lost ability to stay on one path. Life on the internet changed how his brain sought out information, even when he was off­line trying to read a book. [서술형 대비] It reduced his ability to focus and reflect because he now craved a constant stream of stimulation: “Once I was a scuba diver in the sea of words. Now I zip along the surface like a guy on a Jet Ski.” * off­ramp: 빠져나가는 길 ** dazed: 멍한 *** crave: 갈망하다

 

① Ironically, the convenience of downloading digital creations restrains people’s creativity.

② By uncritically accepting information, we get trapped in a cycle of misunderstanding.

③ People’s attention is naturally drawn to carefully analyzed and well­presented data.

We now deal with the information in a skin­deep manner, constantly being distracted.

⑤ With the help of the internet, we comprehend the information quickly and thoroughly.

 

[해석]

1890년에 William James는 주의력을 ‘정신으로, 동시에 가능한 여러 대상들 혹은 생각의 맥락들 같은 것 중 하나를 분명하고 선명한 형태로 차지하는 것’이라고 기술했다. 주의력은 심지어 매력적인 빠져나가는 길이 신호를 보내도, 하나의 일, 하나의 사고 방식, 하나의 정신의 길에 머무르기 위해 우리가 하는 선택이다. 우리가 그 선택을 하지 못하고 우리 자신을 자주 곁길로 새게 할 때, 우리는 James가 주의력의 반대라고 말한 ‘혼란스럽고, 멍하고, 정신이 산만한 상태’에 결국 처하게 된다. 인터넷이 등장하고 우리 독서의 대부분을 온라인으로 이동시키자, 한 길에 머무르는 것은 훨씬 더 어려워졌다. 모든 하이퍼링크는 빠져나가는 길이며, 우리가 잠깐(의 순간) 전에 한 선택을 포기하라고 우리를 부른다. Nicholas Carr는 그의 2010년 저서에서 한 길에 머무르는 그의 능력을 잃어버린 것을 슬퍼했다. 인터넷에서의 생활은 그가 오프라인에서 책을 읽으려고 노력하고 있었을 때조차 그의 뇌가 어떻게 정보를 찾아내는 지를 바꾸었다. 이것은 그의 집중하고 성찰하는 능력을 감소시켰는데, 그는 이제 끊임없는 자극의 흐름을 갈망하게 되었기 때문이다. “한때 나는 언어의 바다 속 스쿠버 다이버였다. 이제는 제트 스키를 타는 사람처럼 수면 위를 쌩하고 지나간다.”

 

 

 

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