본문 바로가기

모의고사 아카이브/22년 고2 11월 모의고사

[모의고사] 22년 고2 영어 11월 19번 지문 분석 및 변형 문제

반응형

안녕하세요! 22년 고2 영어 11월 모의고사 19번 지문 분석 및 변형 문제입니다 :) 

여러분께 도움이 되었으면 좋겠습니다.

19번. 다음 글에 드러난 ‘I’의 심경 변화로 가장 적절한 것은?

Dan and I were supposed to make a presentation that day.

Right after the class [had started/started], my phone buzzed. It was a text from Dan saying, “I can’t make it on time.

There’s been a car accident on the road!” I almost fainted.

‘What should I do?’ Dan didn’t show up before our turn, and soon I was standing in front of the whole class.

[서술형] I managed to finish my portion, and my mind went blank for a few seconds, (wonder변형) what to do.

‘Hold yourself together!’ I quickly came to my senses and worked through Dan’s part of the presentation as best as I could.

After a few moments, I finished the entire presentation on my own.

[서술형(부정어구 도치)] 그제서야 긴장감이 사라졌다(Only then/ vanish /the tension / did).

I could see our professor’s beaming face.

 

panicked relieved

sorrowful indifferent

sympathetic content

jealous delighted

confused humiliated

[주제] 

Making a Whole Presentation By Myself Unexpectedly 

(예기치 않게 혼자서 전체 발표를 하는 것)

 

 

[해석]

그날, Dan과 나는 발표를 하기로 예정되어 있었다.

수업이 시작된 직후에 나의 전화가 울렸다.

그것은 나는 제시간에 갈 수 없어. 도로에서 차 사고가 있었어!”라고 하는 Dan으로부터 온 문자 메시지였다.

나는 거의 정신을 잃을 뻔했다.

어떻게 해야 하지?’ Dan은 우리의 차례 전에 나타나지 않았고 곧 나는 전체 학생들 앞에 서 있었다.

나는 겨우 내 몫을 다 끝냈고 무엇을 해야 할지 생각하면서 나의 정신은 몇 초간 멍해졌다.

정신 차려!’ 나는 재빨리 정신을 가다듬고 Dan의 발표 부분을 내가 할 수 있는 최선을 다해 나갔다.

잠시 후, 나는 혼자서 전체 발표를 끝냈다.

그제서야 긴장감이 사라졌다. 나는 우리 교수님의 웃음을 띤 얼굴을 볼 수 있었다.

 

[정답]

 

Dan and I were supposed to make a presentation that day.

Right after the class [had started/started], my phone buzzed. It was a text from Dan saying, “I can’t make it on time.

There’s been a car accident on the road!” I almost fainted.

‘What should I do?’ Dan didn’t show up before our turn, and soon I was standing in front of the whole class.

[서술형] I managed to finish my portion, and my mind went blank for a few seconds, wondering what to do.

‘Hold yourself together!’ I quickly came to my senses and worked through Dan’s part of the presentation as best as I could.

After a few moments, I finished the entire presentation on my own.

[서술형(부정어구 도치)] Only then did the tension vanish.

I could see our professor’s beaming face.

 

 

[단어]

be supposed to부정사 ~하기로 되어 있다 buzz  윙윙거리다, 진동이 울리다 say  ~라고 쓰여 있다
make it  해내다, 시간에 맞춰 가다, 성공하다 on time  제시간에 faint  기절하다
show up  나타나다 manage to부정사  가까스로 ~해내다 go blank  텅 비다, 멍해지다
hold oneself
together
침착함을 유지하다 come to one's
senses
정신이 들다, 제정신을 되찾다 vanish  사라지다
beam 
활짝 웃다, 빛나다        

 

 

도움이 되셨다고 구독, 좋아요 부탁드려요!

 

 

 

 

 

 

 

반응형