[내신 영어] EBS 2024학년도 수능 기출의 미래 17강 1번 지문 분석 및 변형
17강 1번. 글의 흐름으로 보아, 주어진 문장이 들어가기에 가장 적절한 곳은?
There’s a reason for that: traditionally, park designers attempted to create such a feeling by planting tall trees at park boundaries, building stone walls, and constructing other means of partition.
Parks take the shape demanded by the cultural concerns of their time.
Once parks are in place, they are no inert stage—their purposes and meanings are made and remade by planners and by park users.
Moments of park creation are particularly telling, however, for they reveal and actualize ideas about nature and its relationship to urban society.
( ① ) Indeed, what distinguishes a park from the broader category of public space is the representation of nature that parks are meant to embody.
( ② ) Public spaces include parks, concrete plazas, sidewalks, even indoor atriums.
( ③ ) Parks typically have trees, grass, and other plants as their central features.
( ④ ) When entering a city park, people often imagine a sharp separation from streets, cars, and buildings.
( ⑤ ) What’s behind this idea is not only landscape architects’ desire to design aesthetically suggestive park spaces, but a much longer history of Western thought that envisions cities and nature as antithetical spaces and oppositional forces. * aesthetically: 미적으로 ** antithetical: 대조적인
[해석]
공원은 그것이 속한 시대의 문화적 관심사가 요구하는 형태를 취한다.
일단 공원이 마련되면, 그것은 비활성화된 단계가 아닌데 그것의 목적과 의미는 계획자와 공원 이용자에 의해 만들어지고 다시 만들어진다.
그러나 공원을 조성하는 순간들은 특히 의미가 있는데, 자연과 그것이 도시 사회와 갖는 관계 대한 생각을 드러내고 실현하기 때문이다.
실제로 공원을 더 넓은 범주의 공공 공간과 구별하는 것 은 공원이 구현하려는 자연의 표현이다.
공공 공간에는 공원, 콘크리트 광장, 보도, 심지어 실내 아트리움도 포함된다.
일반적으로 공원에는 그들의 중심적인 특색으로 나무, 풀, 그리고 다른 식물들이 있다.
도시공원에 들어갈 때, 사람들은 흔히 거리, 자동차, 그리고 건물과의 뚜렷한 분리를 상상한다.
거기에는 이유가 있는데, 전통적으로 공원 설계자들은 공원 경계에 키 큰 나무를 심고, 돌담을 쌓고, 다 른 칸막이 수단을 세워 그런 느낌을 만들어 내려고 했다.
이 생각의 배후에는 미적인 암시가 있는 공원 공간을 설계하려는 조경가의 욕망뿐만 아니라 도시와 자연을 대조적인 공간과 반대 세력으로 상상하는 훨씬 더 오래된 서구 사상의 역사가 있다.
[정답] ⑤
Parks take the shape (demand) demanded by the cultural concerns of their time.
Once parks are in place, they are no inert stage—their purposes and meanings (make) are made and remade by planners and by park users.
Moments of park creation are particularly telling=의미가 있는, however, for they reveal and actualize ideas about nature and [their/its] relationship to urban society.
Indeed, [that/what] distinguishes a park from the broader category of public space is the representation of nature that parks are meant to embody.=구현하려는
Public spaces include parks, concrete plazas, sidewalks, even indoor atriums.
Parks typically have trees, grass, and other plants as their central features.
When (enter) entering a city park, people often imagine a sharp separation from streets, cars, and buildings.
There’s a reason for that: traditionally, park designers attempted to create such a feeling by planting tall trees at park boundaries, (build) building stone walls, and (construct) constructing other means of partition.
[서술형 대비] What’s behind this idea is not only landscape architects’ desire to design aesthetically suggestive park spaces, but a much longer history of Western thought that envisions cities and nature as antithetical spaces and oppositional forces.
[단어]
partition 칸막이
inert 비활성[불활성]의
representation 표현, 묘사
embody 구현하다, 상징하다
landscape architect 조경가
envision 상상하다, 마음속에 그리다
There’s a reason for that traditionally park designers attempted to create such a feeling by planting tall trees at park boundaries, building stone walls, and constructing other means of partition.
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