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부교재 아카이브/EBS 수능특강 라이트

[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 6강 3번 지문 분석 및 변형

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[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 6강 3번 지문 분석 및 변형입니다 :)

 

6강 3번. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?

 

As a producer of the product with a selection of green vegetables that [was/were] laid out along the full length of the display, the chances are that:아마 ~인 것같다 more (sell변형) at the ends of the linear display and less in the middle.

진열대의 한쪽 끝에서 다른 쪽 끝까지 배치된 여러 녹색 채소들을 가진 제품 생산자로서는, 직선형 의 진열대 양쪽 끝에서 더 많이 팔리고, 중간에서 더 적게 팔릴 듯하다.

 

Consumers tend to purchase at the ends.  The aim is to [minimize/maximize] sales along the whole shop fixture.

소비자들은 양쪽 끝에서 구매 하는 경향이 있다. 목표는 가게의 전체 설치물을 따라(진열대 전체에서) 판매를 극대화하는 것이다.

 

Therefore red (use변형) in the middle of the bench to attract the consumer and lift sales.

따라서 소비자를 끌어들이고 판매량을 올리기 위해 진열대 중앙에 빨간색이 사용된다.

 

Why red? Red has hidden messages in a consumer’s mind. It can indicate danger, stop, or passion.

왜 빨간색인가? 빨간색은 소비자의 머릿속에 숨겨진 메시지를 가지고 있다.

그것은 위험, 중단, 또는 열정을 나타낼 수 있다.

 

[However/Whatever] the message, red stands out and attracts the eye to it.

그 메시지가 무엇이든 간에, 빨간색은 두드러져 보이고 눈길을 그쪽으로 끈다.

 

The aim is to draw the consumer’s eye to the [end/middle] of the display. It works; give it a try on a stall.

목표는 소비자의 시선을 전시된 것의 중앙으로 끄는 것이다. 그것은 효과가 있으니 가판대에서 시도해 보라.

 

 Put a red product in the middle. If a red product is not available, use a red drape=휘장 in the centre of the display to achieve the [same/different] result.

중간에 빨간색 제품을 놓으라. 빨간색 제품을 사용할 수 없는 경우 동일한 결과를 얻기 위해 진열대 중앙에 빨간색의 휘장을 사용하라.

 

* fixture: (붙박이) 설치물 ** drape: 휘장

 

① Sales Strategies Using a Variety of Colours

② Strategic Positioning of Red for Increasing Sales

③ Which Is More Influential for Sales, Colour or Position?

④ Discovering Consumers’ Tastes: What Should Be Done First

⑤ Red: The Most Powerful Colour to Dominate Human Emotions.

 

[주제] 

빨간색을 이용한 판매량 늘리기

 

[해석]

진열대의 한쪽 끝에서 다른 쪽 끝까지 배치된 여러 녹색 채소들을 가진 제품 생산자로서는, 직선형 의 진열대 양쪽 끝에서 더 많이 팔리고, 중간에서 더 적게 팔릴 듯하다. 소비자들은 양쪽 끝에서 구매 하는 경향이 있다.

목표는 가게의 전체 설치물을 따라(진열대 전체에서) 판매를 극대화하는 것이다.

따라서 소비자를 끌어들이고 판매량을 올리기 위해 진열대 중앙에 빨간색이 사용된다.

왜 빨간색인가? 빨간색은 소비자의 머릿속에 숨겨진 메시지를 가지고 있다.

그것은 위험, 중단, 또는 열정을 나타낼 수 있다.

그 메시지가 무엇이든 간에, 빨간색은 두드러져 보이고 눈길을 그쪽으로 끈다.

목표는 소비자의 시선을 전시된 것의 중앙으로 끄는 것이다. 그것은 효과가 있으니 가판대에서 시도해 보라.

중간에 빨 간색 제품을 놓으라. 빨간색 제품을 사용할 수 없는 경우 동일한 결과를 얻기 위해 진열대 중앙에 빨간색의 휘장을 사용하라.

 

[정답]

② Strategic Positioning of Red for Increasing Sales

 

As a producer of the product with a selection of green vegetables that [was/were] laid out along the full length of the display, the chances are that:아마 ~인 것같다 more (sell변형)are sold at the ends of the linear display and less in the middle.

진열대의 한쪽 끝에서 다른 쪽 끝까지 배치된 여러 녹색 채소들을 가진 제품 생산자로서는, 직선형 의 진열대 양쪽 끝에서 더 많이 팔리고, 중간에서 더 적게 팔릴 듯하다.

 

Consumers tend to purchase at the ends.  The aim is to [minimize/maximize] sales along the whole shop fixture.

소비자들은 양쪽 끝에서 구매 하는 경향이 있다. 목표는 가게의 전체 설치물을 따라(진열대 전체에서) 판매를 극대화하는 것이다.

 

Therefore red (use변형)is used in the middle of the bench to attract the consumer and lift sales.

따라서 소비자를 끌어들이고 판매량을 올리기 위해 진열대 중앙에 빨간색이 사용된다.

 

Why red? Red has hidden messages in a consumer’s mind. It can indicate danger, stop, or passion.

왜 빨간색인가? 빨간색은 소비자의 머릿속에 숨겨진 메시지를 가지고 있다.

그것은 위험, 중단, 또는 열정을 나타낼 수 있다.

 

[However/Whatever] the message, red stands out and attracts the eye to it.

그 메시지가 무엇이든 간에, 빨간색은 두드러져 보이고 눈길을 그쪽으로 끈다.

 

The aim is to draw the consumer’s eye to the [end/middle] of the display. It works; give it a try on a stall.

목표는 소비자의 시선을 전시된 것의 중앙으로 끄는 것이다. 그것은 효과가 있으니 가판대에서 시도해 보라.

 

 Put a red product in the middle. If a red product is not available, use a red drape=휘장 in the centre of the display to achieve the [same/different] result.

중간에 빨간색 제품을 놓으라. 빨간색 제품을 사용할 수 없는 경우 동일한 결과를 얻기 위해 진열대 중앙에 빨간색의 휘장을 사용하라.

 

 

[단어]

selection 선택[선발]된 사람[것]들

lay out ~을 배치하다

display 진열; 진열하다

linear 직선으로 된

consumer 소비자 

purchase 구입하다 

aim 목적 

maximize 극대화하다 

sales 판매량 

bench 진열대

attract 끌다

lift 올리다

hidden 숨겨진

indicate 나타내다 

passion 열정

stand out 두드러지다, 드러나 보이다

stall 가판대

 

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