본문 바로가기

부교재 아카이브/EBS 수능특강 라이트

[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 6번 지문 분석 및 변형 문제

반응형

[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 6번 지문 분석 및 변형 문제입니다.

 

4강 6번. 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?

 

[내신대비 지문 연습하기]

 

Many students [abound/lack] the life experiences to imagine that people in other cultures live, behave, and believe [different/differently].

Online collaborations create authentic ways for students [learn/to learn] about places they have [ever/never] experienced.

For instance, a cross- national sharing between elementary schools in different climates revealed that students in one school had questions about snow, [which/that] they [have/had] never seen, while the partner students were trying to imagine open-air, year-round schools.

Minor differences are not [major/minor] to students who [have/had] never been exposed to any differences at all. [Given/Giving] that most students will, as adults, work in international markets, [서술형 대비] the more exposure they receive to different cultural patterns during school years, the more [successfully/successful] they will make the transition as adults.

 

① 세계 시민의식 함양을 위한 교과목을 개설해야 한다.

② 문화적 차이로 인한 교내 갈등 해결 방안을 모색해야 한다.

③ 온라인 교육이 가능하도록 학교 교육 시설을 확충해야 한다.

④ 학생들에게 다양한 문화를 경험할 기회를 제공해 주어야 한다.

⑤ 학생들의 상상력을 자극할 수 있는 수업 활동을 장려해야 한다

 

[주제] 

 

다양한 문화 체험 기회의 필요성

 

[해석] 

많은 학생들은 다른 문화의 사람들이 다르게 살아가고, 행동하고 믿는다는 것을 상상하기 위한 삶의 경험이 부족하다.

온라인 공동 작업은 학생들이 전혀 경험해 보지 못한 장소에 대 해 배울 수 있는 믿을 만한 방도를 마련해 준다.

예를 들어, 다른 기후권의 초등학교 간 국경을 넘는 교류를 통해 한쪽 학교의 학생들은 한 번도 본 적이 없는 눈에 대해 궁금증을 가지고 있었으며, 반면에 상대편 학생들은 야외에 있는, 연중 운영되는 학교를 상상하려고 노력하고 있었다는 점이 드러났다.

작은 차이라도 그 차이를 전혀 접해 본 적이 없는 학생들에게는 작지 않다.

대부분의 학생들이 어른이 되어서 국제 시장에서 일하게 될 것이라는 점을 고려하면, 그들이 학교에 다니는 동안 다른 문화 양식을 더 많이 접할수록, 성인이 되었을 때 더 성공적으로 전환할 것이다.

 

[정답]

 

Many students [abound/lack] the life experiences to imagine that people in other cultures live, behave, and believe [different/differently].

Online collaborations create authentic ways for students [learn/to learn] about places they have [ever/never] experienced.

For instance, a cross- national sharing between elementary schools in different climates revealed that students in one school had questions about snow, [which/that] they [have/had] never seen, while the partner students were trying to imagine open-air, year-round schools.

Minor differences are not [major/minor] to students who [have/had] never been exposed to any differences at all. [Given/Giving] that most students will, as adults, work in international markets, [서술형 대비] the more exposure they receive to different cultural patterns during school years, the more [successfully/successful] they will make the transition as adults.

 

 

 

 

[단어]

collaboration 공동 작업, 협력 authentic  믿을 만한 reveal  드러내다, 밝히다
open-air  야외의, 옥외의 year-round  연중 운영되는 minor  작은(별로 크거나 중요하지 않은)
exposure  접(하게)함, 노출  transition  (다른 상태·조건으로의) 전환, 이행    

 

반응형