본문 바로가기

부교재 아카이브/EBS 수능특강 라이트

[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 6강 Gateway 지문 분석 및 변형 문제

반응형

[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 6강 Gateway 지문 분석 및 변형 문제입니다 :)

 

6강 G번. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?

Mending and restoring objects =물건 수리와 고치는 일 often require even more creativity=더 많은 창의성 than original production.

 

The preindustrial blacksmith made things to order for people in his immediate community; (customize변형) the product, modifying or transforming it according to the user, [were/was] routine.

 

Customers would bring things back if something went wrong; [빈칸 추론] repair was thus an extension of fabrication.=수리는 제작의 연장

 

With industrialization and eventually with mass production, (make변형) things became the province of machine tenders with [unlimited/limited] knowledge.

 

But repair continued to require a larger grasp=더 큰 이해 of design and materials, an understanding of the whole and a comprehension of the designer’s intentions.

= 수리는 설계와 재료에 대한 더 폭넓은 이해, 즉 전체에 대한 이해와 설계자의 의도에 대한 파악을 계속 요구했다.

 

“Manufacturers all work by machinery or by vast subdivision of labour and not, so to speak, by hand=손으로 일하지는 않음,” an 1896 Manual of Mending and Repairing explained.

 

“But all repairing must (do변형) by hand.= “하지만 모든 수리는 손으로 ‘해야만’ 한다.

 

We can make every detail of a watch or of a gun by machinery, but the machine cannot mend it when (break변형), much less a clock or a pistol!” = 수리에는 더 많은 창의성이 필요하다.

 

① Still Left to the Modern Blacksmith: The Art of Repair

② A Historical Survey of How Repairing Skills Evolved

③ How to Be a Creative Repairperson: Tips and Ideas

④ A Process of Repair: Create, Modify, Transform!

⑤ Can Industrialization Mend Our Broken Past?

 

 

[해석]

물건을 고치고 수선하는 것에는 흔히 최초의 제작보다 훨씬 더 많은 창의력이 필요하다.

산업화 이전의 대장장이는 인접한 마을의 사람들을 위해 주문에 따라 물건을 만들었고, 제품을 주문 제작하는 것, 즉 사용자에게 따라 그것을 수정하거나 변형하는 것이 일상적이었다.

손님들은 무언가 잘못되면 물건을 다시 가져오곤 했는데, 수리는 제작의 연장이었다.

산업화, 그리고 결국은 대량 생산과 함께, 물건을 제작하는 것은 제한된 지식을 가진 기계 관리자의 영역이 되었다.

하지만 수리는 설계와 재료에 대한 더 폭넓은 이해, 즉 전체에 대한 이해와 설계자의 의도에 대한 파악을 계속 요구했다. 1896년 Manual of Mending and Repairing 은 “제작하는 사람들은 모두 기계나 노동의 엄청난 세분화로 일하고, 말하자면 손으로는 일하지 않는다.”라고 설명했다.

“하지만 모든 수리는 손으로 ‘해야만’ 한다. 우리는 기계로 손목시계나 총의 모든 세부를 만들 수 있지만, 그것이 고장 났을 때 기계는 그것을 고칠 수 없으며, 괘종시계나 권총은 말할 것도 없다!"

 

 

 

[정답]

 

Mending and restoring objects =물건 수리와 고치는 일 often require even more creativity=더 많은 창의성 than original production.

 

The preindustrial blacksmith made things to order for people in his immediate community; (customize변형)customizing the product, modifying or transforming it according to the user, [were/was] routine.

 

Customers would bring things back if something went wrong; [빈칸 추론] repair was thus an extension of fabrication.=수리는 제작의 연장

 

With industrialization and eventually with mass production, (make변형) making things became the province of machine tenders with [unlimited/limited] knowledge.

 

But repair continued to require a larger grasp=더 큰 이해 of design and materials, an understanding of the whole and a comprehension of the designer’s intentions.

= 수리는 설계와 재료에 대한 더 폭넓은 이해, 즉 전체에 대한 이해와 설계자의 의도에 대한 파악을 계속 요구했다.

 

“Manufacturers all work by machinery or by vast subdivision of labour and not, so to speak, by hand=손으로 일하지는 않음,” an 1896 Manual of Mending and Repairing explained.

 

“But all repairing must (do변형)be done by hand.= “하지만 모든 수리는 손으로 ‘해야만’ 한다.

 

We can make every detail of a watch or of a gun by machinery, but the machine cannot mend it when (break변형)broken, much less a clock or a pistol!” = 수리에는 더 많은 창의성이 필요하다.

 

반응형