5강 1번. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?
[내신대비 지문 연습하기]
As the technological revolution gathers pace=속도가 붙으면서, education and training (think변형) to be the answer to everything.
They are, but we have to understand the question.
(Educate변형) more people — and to a much higher standard — is vital.
But we also have to educate them [identically/differently].
[서술형/빈칸] The problem is that present expansion is based on a fundamental misconception: [빈칸] the confusion of academic ability with intelligence.= 학문적 능력과 지능을 혼돈하는 것
For years academic ability (conflate변형) with intelligence, and this idea (institutionalise변형) into testing systems, examinations, selection procedures, teacher education and research.
[On the other hand/As a result], many [highly/high] intelligent people have passed through education [felt/feeling] they aren’t.
Many academically able people have [discovered/never discovered] their other abilities.
* conflate: 하나로 합치다
① results from poor understanding of evaluation systems
② ways academic ability and intelligence affect creativity
③ the correlation between academic ability and intelligence
④ the influence of education on the technological revolution
⑤ problems with confusing academic ability with intelligence
[주제]
학업 능력과 지능에 대한 혼동
[해석]
기술 혁명에 속도가 붙으면서 교육과 훈련이 모든 것에 대한 해답으로 여겨진다.
그것들이 그렇기는 하지만, 우리는 그 문제를 이해해야 한다.
더 많은 사람들을 훨씬 더 높은 수준으로까지 교육을 하는 것은 아주 중요하다.
하지만 우리는 또한 그들을 다르게 교육해야 한다.
문제는 현재의 (교육의) 확대가 근본적인 오해, 즉 학문적 능력과 지능을 혼동하는 것에 바탕을 둔다는 것이다.
수년 동안 학문적 능력은 지능과 하나로 합쳐져 왔고, 이러한 개념이 검증 시스템, 시험, 선발 절차, 교사 교육 및 연구로 제도화되었다.
그 결과, 지능이 높은 많은 사람들이 그렇지 않다는 느낌을 받으며 교육을 거쳤다.
학문적으로 유능한 많은 사람들은 그들의 다른 능력을 결코 발견하지 못했다.
[정답] ⑤
As the technological revolution gathers pace=속도가 붙으면서, education and training (think변형) are thought to be the answer to everything.
They are, but we have to understand the question.
(Educate변형) Educatingmore people — and to a much higher standard — is vital.
But we also have to educate them [identically/differently].
[서술형/빈칸] The problem is that present expansion is based on a fundamental misconception: [빈칸][빈칸] the confusion of academic ability with intelligence.= 학문적 능력과 지능을 혼돈하는 것
For years academic ability (conflate변형) has been conflated with intelligence, and this idea (institutionalise변형) has been institutionalised into testing systems, examinations, selection procedures, teacher education and research.
[On the other hand/As a result], many [highly/high] intelligent people have passed through education [felt/feeling] they aren’t.
Many academically able people have [discovered/never discovered] their other abilities.
[단어]
technological | 기술적인 | revolution | 혁명 | fundamental | 근본적인 |
pace | 속도 | standard | 수준, 기준, 표준 | misconception | 오해 |
vital | 아주 중요한 | expansion | 확대, 팽창 | confusion | 혼동 |
academic | 학문적인 | intelligence | 지능 | institutionalise | 제도화하다 |
selection | 선발 | procedure | 절차 | intelligent | 지능이 높은, 영리한 |
able | 유능한 |
'부교재 아카이브 > EBS 수능특강 라이트' 카테고리의 다른 글
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 3번 지문 분석 및 변형 문제 (1) | 2023.11.22 |
---|---|
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 2번 지문 분석 및 변형 문제 (0) | 2023.11.22 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 5강 Gateway 지문 분석 및 변형 문제 (2) | 2023.11.21 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 6번 지문 분석 및 변형 문제 (1) | 2023.11.21 |
[내신 영어] EBS 수능특강 라이트[light] 4강 5번 지문 분석 및 변형 문제 (1) | 2023.11.21 |