[ebsi 고등] 2024년 9월 고3 영어 모의고사 20번, 21번 문제 및 해석
2024년 9월 고3 영어 모의고사 20번, 21번 문제 및 해석입니다.
20번. 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?
Truth is essential for progress and the development of knowledge, as it serves as the foundation upon which reliable and accurate understanding is built. However, one of the greatest threats to the accumulation of knowledge can now be found on social media platforms. As social media becomes a primary source of information for millions, its unregulated nature allows misinformation to spread rapidly. Social media users may unknowingly participate in creating and circulating misinformation, which can influence elections, cause violence, and create widespread panic, as seen in various global incidents. As creators and consumers, it is our responsibility to take on a greater role in the enhancement of fact-checking protocols in order to ensure accuracy. It is critical that participants safeguard the reliability of information, supporting a more informed and rational public community.
① 소셜 미디어 플랫폼을 운영할 때 사용자의 의견을 반영해야 한다.
② 디지털 창작물의 저작권 보호에 관한 사회적 합의를 도출해야 한다.
③ 소셜 미디어 사용자는 정보의 정확성과 신뢰성 확보를 위해 힘써야 한다.
④ 광범위한 지식을 축적하기 위해 다양한 정보의 유통을 촉진해야 한다.
⑤ 소셜 미디어 기업은 개인 정보 보호를 위한 대책을 세워야 한다
[주제] 소셜 미디어에서의 잘못된 정보 확산과 그에 따른 사실 확인의 중요성
[해석]
진리는 진보와 지식의 발전에 필수적이며, 이는 신뢰할 수 있고 정확한 이해를 구축하는 기반이 딘다. 그러나 지식 축적에 대한 가장 큰 위협 중 하나는 이제 소셜 미디어 플랫폼에서 찾을 수 있다. 소셜 미디어가 수백만 명의 주요 정보 출처가 되면서, 규제되지 않은 특성 때문에 잘못된 정보가 빠르게 퍼질 수 있다. 소셜 미디어 사용자는 자신도 모르게 잘못된 정보의 생성과 유포에 참여할 수 있으며, 이는 선거에 영향을 미치고, 폭력을 일으키며, 다양한 글로벌 사건에서 볼 수 있듯이 광범위한 공포를 조성할 수 있다. 창작자이자 소비자로서 우리는 정확성을 보장하기 위해 사실 확인 프로토콜을 강화하는 데 더 큰 역할을 맡아야 할 책임이 있다. 정보의 신뢰성을 보호하고, 더 나은 정보와 이성적인 공공 공동체를 지원하는 것이 중요하다.
21번. 밑줄 친 from their verandas가 다음 글에서 의미하는 바로 가장 적절한 것은?
Around the turn of the twentieth century, anthropologists trained in the natural sciences began to reimagine what a science of humanity should look like and how social scientists ought to go about studying cultural groups. Some of those anthropologists insisted that one should at least spend significant time actually observing and talking to the people studied. Early ethnographers such as Franz Boas and Alfred Cort Haddon typically traveled to the remote locations where the people in question lived and spent a few weeks to a few months there. They sought out a local Western host who was familiar with the people and the area (such as a colonial official, missionary, or businessman) and found accommodations through them. Although they did at times venture into the community without a guide, they generally did not spend significant time with the local people. Thus, their observations were primarily conducted from their verandas.
* anthropologist: 인류학자 ** ethnographer: 민족지학자
① seeking to build long-lasting relationships with the natives
② participating in collaborative research with natural scientists
③ engaging in little direct contact with the people being studied
④ cooperating actively with Western hosts in the local community
⑤ struggling to take a wider view of the native culture examined
[주제] 초기 민족지학 연구 방법과 그 한계
[해석]
20세기 전환기에 자연과학을 전공한 인류학자들은 인류학이 어떤 과학이어야 하는지, 그리고 사회과학자들이 문화 집단을 연구하는 방법에 대해 재구상하기 시작했다. 일부 인류학자들은 연구 대상이 되는 사람들을 실제로 관찰하고 대화하는 데 상당한 시간을 보내야 한다고 주장했다. 프란츠 보아스와 알프레드 코트 해든과 같은 초기 민족지학자들은 일반적으로 해당 사람들이 거주하는 외딴 지역으로 여행을 떠나 몇 주에서 몇 달을 그곳에서 보냈다. 그들은 해당 지역과 사람들에 익숙한 현지 서양인을 찾아(예: 식민지 관리, 선교사 또는 사업가) 그들을 통해 숙소를 마련했다. 그들은 때때로 가이드 없이 커뮤니티에 들어가기도 했지만, 일반적으로 지역 주민들과 많은 시간을 보내지는 않았다. 따라서 그들의 관찰은 주로 베란다에서 이루어졌다.