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부교재 아카이브/ebsi 고등

[ebsi 고등] 2024년 6월 고3 영어 모의고사 36번, 37번 문제 및 해석

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2024년 6월 고3 영어 모의고사 36번, 37번 문제 및 해석입니다.

 

 

36번.

Wildfire is a natural phenomenon in many Australian environments.

산불은 호주의 많은 환경에서 자연스러운 현상이다.

 

The intentional setting of fire to manage the landscape (practise) was practised by Aboriginal people for millennia.

경관을 관리하기 위해 의도적으로 불을 지르는 일은 수천 년 동안 호주 원주민들에 의해 행해졌다.

 

However, the pattern of burning that stockmen introduced was unlike previous regimes.

하지만 목축업자들이 도입한 불 지르기 방식은 이전 양식과는 달랐다.

 

When conditions (allow) allowed, they would set fire to the landscape as they moved their animals out for the winter.

여건이 허락되면, 그들은 겨울에 자신들의 가축을 외부로 이동시켜, 경관에 불을 지르곤 했다.

 

This functioned to clear woody vegetation and also stimulated new plant growth in the following spring.

이는 숲이 우거진 초목을 없애는 역할을 했고, 또한 이듬해 봄에 새로운 식물의 성장을 촉진했다.

 

The young shoots were a ready food source for their animals when they returned.

어린 새싹은 그들의 동물들이 돌아왔을 때 준비된 먹을 수 있는 식량원이었다.

 

However, the practice also tended to reinforce the scrubby growth it was intended to control.

하지만, 그 관행은 또한 통제하고자 했던 우거진 관목의 성장을 강화하는 경향도 있었다.

 

Although grasses were the first kinds of plants to recolonize the burnt areas [서술형] they were soon succeeded by further woody plants and shrubs.

불에 탄 지역에 다시 대량 서식한 첫 번째 식물류는 풀이었지만, 목본성 식물과 관목이 곧 그것들의 뒤를 이었다.

 

[서술형] About the only strategy to prevent such regrowth was further burning ― essentially using fire to control the consequences of using fire.

그러한 재성장을 막기 위한 거의 유일한 전략은 불을 더 지르는 것이었는데, 본질적으로는 불을 사용하여 불을 사용한 결과를 통제하는 것이었다.

 

 

 

37번.

There are a number of=many human resource management practices that are necessary to support organizational learning.

조직의 학습을 지원하는 데 필요한 여러 가지 인적 자원 관리 관행이 있다.

 

For example, performance evaluation and reward systems that reinforce long-term performance and the development and sharing of new skills and knowledge are particularly important.

예컨대, 장기적인 성과를 강화하는 업무 평가 및 보상 시스템, 그리고 새로운 기술과 지식의 개발 및 공유가 특히 중요하다.

 

In addition, the human resource development function may be dramatically changed to keep the emphasis on continuous learning.

또한, 지속적인 학습에 계속 중점을 두도록 인적 자원 개발 기능을 획기적으로 변경할 수도 있다.

 

In a learning organization, every employee must take the responsibility for acquiring and transferring knowledge. =지식 습득 및 공유를 위해 적극적으로 참여해야 한다.

학습 조직 내 모든 직원은 지식 습득과 전수에 대한 책임을 져야 한다.

 

Formal training programs, (develop) developed in advance and delivered according to a preset schedule, (be) are insufficient to address shifting training needs and encourage timely information sharing.

사전에 개발되어 미리 정해진 일정에 따라 제공되는 형식적인 교육 프로그램은 변화하는 교육적 요구에 대응하고 시기적절한 정보 공유를 촉진하기에는 충분하지 않다.

 

 

Rather, human resource development professionals must become [빈칸 예상] learning facilitators.

오히려 인적 자원 개발 전문가가 학습의 촉진자가 되어야 한다.

 

아래 내용은 인적 자원 개발 전문가의 역할 설명

Their role should be to assist, consult, and advise teams on how best to approach learning.

그들의 역할은 학습에 가장 잘 접근하는 방법에 대해 팀을 지원하고, 상담하고, 조언하는 것이어야 한다.

 

They must be able to develop new mechanisms for cross-training peers ― team members ― and new systems for capturing and sharing information.

그들은 동료, 즉 팀원을 두 가지 이상의 일이 가능하도록 훈련시키기 위한 새로운 기법과 정보를 수집하고 공유하기 위한 새로운 시스템을 개발할 수 있어야 한다.

 

To do this, [서술형]human resource development professionals must be able to think systematically and understand how to promote learning within groups and across the organization.

이를 이행하기 위해, 인적 자원 개발 전문가는 체계적으로 사고하고 집단 내 및 조직 전체에서 학습을 촉진하는 방법을 이해할 수 있어야 한다.

 

 

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