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모의고사 아카이브/2024학년도 수능

[2024학년도 수능 영어] 30번 문제 분석 및 변형

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2024학년도 수능 영어 30번 문제 및 변형입니다.

구매자와 판매자 간의 가격 설정은 어떻게 되는지에 대한 글입니다.

 

 

30번. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은?

Bazaar economies feature an apparently flexible price-setting mechanism that sits atop more enduring ties of shared culture. Both the buyer and seller are aware of each other’s ①restrictions. In Delhi’s bazaars, buyers and sellers can assess to a large extent the financial constraints that other actors have in their everyday life. Each actor belonging to a specific economic class understands what the other sees as a necessity and a luxury. In the case of electronic products like video games, they are not anecessity at the same level as other household purchases such as food items. So, the seller in Delhi’s bazaars is careful not to directly ask for verylow prices for video games because at no point will the buyer see possession of them as an absolute necessity. Access to this type of knowledge establishes a price consensus by relating to each other’s preferences and limitations of belonging to asimilar cultural and economic universe.

*constraint: 압박 **consensus: 일치

 

[주제]

Price Setting Limited by Shared Culture of Buyers & Sellers

(구매자들과 판매자들의 공유된 문화에 의해 제한되는 가격 설정)

 

 

[해석]

상점가 경제는 공유되는 문화라는 더 지속적인 유대 위에 자리 잡은, 겉으로 보기에 유연한 가격 설정 메커니즘을 특징으로 한다.

구매자와 판매자 둘 다 서로의 제약을 알고 있다. 델리의 상점가에서, 구매자와 판매자는 대체로 다른 행위자들이 그들의 일상생활에서 가지는 재정적인 제약을 평가할 수 있다.

특정 경제 계층에 속하는 각 행위자는 상대방이 무엇을 필수품으로 여기고 무엇을 사치품으로 여기는지를 이해한다.

비디오 게임과 같은 전자 제품의 경우, 그것들은 식품과 같은 다른 가정 구매품과 동일한 수준의 필수품이 아니다.

따라서 델리의 상점가에서 판매자는 비디오 게임에 대해 직접적으로 매우 낮은(→높은) 가격을 요구하지 않으려 주의하는데, 구매자가 비디오 게임의 소유를 절대적인 필수 사항으로 볼 이유가 전혀 없기 때문이다.

이러한 유형의 지식에 대한 접근은 비슷한 문화적이고 경제적인 세상에의 소속에서 비롯한 서로의 선호와 한계를 관련지어 가격 일치를 형성한다.

 

 

[정답] ④

Bazaar economies feature an apparently flexible price-setting mechanism that sits atop=위에 자리 잡다 more enduring=지속적인 ties of (share) shared culture.

상점가 경제는 공유되는 문화라는 더 지속적인 유대 위에 자리 잡은, 겉으로 보기에 유연한 가격 설정 메커니즘특징으로 한다.

 

Both the buyer and seller are aware of each other’s restrictions.

구매자와 판매자 둘 다 서로의 제약을 알고 있다.

 

In Delhi’s bazaars, buyers and sellers can assess to a large extent the financial constraints that other actors have in their everyday life.

델리의 상점가에서, 구매자와 판매자는 대체로 다른 행위자들이 그들의 일상생활에서 가지는 재정적인 제약평가할 수 있다.

 

Each actor (belong to) belonging to a specific economic class [understand/understands] [that/what] the other sees as a necessity and a luxury.

특정 경제 계층에 속하는 각 행위자는 상대방이 무엇을 필수품으로 여기고 무엇을 사치품으로 여기는지를 이해한다.

 

In the case of electronic products like video games, they are not a necessity=필수품 at the same level as other household purchases such as food items.

비디오 게임과 같은 전자 제품의 경우, 그것들은 식품과 같은 다른 가정 구매품과 동일한 수준의 필수품이 아니다.

 

 

[서술형 대비] So, the seller in Delhi’s bazaars is careful not to directly ask for very [low/high] prices for video games because at no point=전혀 ~한 적이 없는 will the buyer see possession of them=비디오 게임들 as an absolute necessity.

따라서 델리의 상점가에서 판매자는 비디오 게임에 대해 직접적으로 매우 낮은(→높은) 가격을 요구하지 않으려 주의하는데, 구매자가 비디오 게임의 소유를 절대적인 필수 사항으로 볼 이유가 전혀 없기 때문이다.

 

Access to this type of knowledge (establish) establishes a price consensus by relating to each other’s preferences and limitations of belonging to a [similar/different] cultural and economic universe.

이러한 유형의 지식에 대한 접근은 비슷한 문화적이고 경제적인 세상에의 소속에서 비롯한 서로의 선호와 한계를 관련지어 가격 일치를 형성한다.

*constraint: 압박 **consensus: 일치

 

시장 가격

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