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모의고사 아카이브/24년 고3 7월 모의고사

[ebsi 고등] 2024년 7월 고3 영어 모의고사 24번, 29번 문제 및 해석

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2024년 7월 고3 영어 모의고사 24번, 29번 문제 및 해석입니다.

 

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24번 문제

주제: How Damage­-Based Research Can Backfire

 

 

A scholar Eve Tuck urges researchers to move away from what she calls “damage-­based research,” or “research that operates, even benevolently, from a theory of change that establishes harm or injury in order to achieve reparation.”

학자 Eve Tuck은 연구자들에게 그녀가 “피해 기반 연구”, 또는 “선의일지라도 보상을 얻기 위하여 손상이나 피해를 정하는 변화의 이론으로부터 작동하는 연구”라고 부르는 것으로부터 멀어질 것을 촉구한다. 

 => 피해 기반 연구는 부정적이다. 

 

Citing studies in education that sought to increase resources for marginalized= 소외된 youths by documenting the “illiteracies” of indigenous youths and youths of color, Tuck explains that damage-­based research is a popular mechanism by which “pain and loss are documented in order to obtain particular political or material gains.”

토착 청년들과 유색 청년들의 “문맹”을 기록함으로써 소외된 청년들을 위한 자원을 증가시키려고 노력한 교육에서의 연구를 인용하면서, Tuck은 피해 기반 연구가 “특정 정치적 또는 물질적 이득을 얻기 위하여 고통과 손실이 기록되는” 인기 있는 메커니즘이라고 설명한다.

 

 

While damage­-based studies have proven successful in attaining political or material gains in the form of funding, attention, and increased awareness related to the struggles of marginalized communities, Tuck points researchers to the ongoing violence (that) 목적격 관계대명사 생략 damage-­based research inflicts on marginalized communities, even under benevolent or perceivably beneficial circumstances.

피해 기반 연구가 정치적 또는 물질적 이득을 얻는 데 있어 성공적으로 입증되어 왔지만, 자금 조성, 주의, 그리고 소외된 공동체의 고군분투에 관한 증가된 인식의 형태로 Tuck은 연구자들에게 피해 기반 연구가 심지어 선의로운 또는 뚜렷이 이득이 되는 상황에서 조차 소외된 공동체에 가하는 지속적인 폭력을 지적한다.

 

Among the many issues associated with damage-­based research are the underlying assumptions this type of work makes and sustains about marginalized people

피해 기반 연구와 관련된 많은 문제 중에 이러한 유형의 연구가 소외된 사람들에 대해 만들어 내고 지속시키는 저변의 전제들이 있다.

 

; namely, that marginalized communities lack communication, civility, intellect, desires, assets, innovation, and ethics.

즉, 소외된 공동체는 의사소통, 시민성, 지적 능력, 욕구, 자산, 혁신, 그리고 윤리 의식이 결핍되어 있다는 것이다.

 

* reparation: 보상 ** marginalized: 소외된 *** indigenous: 토착의

 

 

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29번 문제

 

When we assess potential, we make the cardinal error of focusing on starting points ― the abilities that are immediately visible.

우리가 잠재력을 평가할 때, 우리는 출발점, 즉 즉각적으로 눈에 보이는 능력에 집중하는 아주 중요한 실수를 한다.

 

In a world obsessed with innate talent, we assume the people with the most promise are the ones who stand out right away.

내재된 능력에 집착하는 세상에서, 우리는 가장 기대되는 사람들은 즉시 눈에 띄는 사람들이라고 가정한다.

 

But high achievers vary dramatically in their initial aptitudes.

그러나 높은 성취를 하는 사람들은 초기 자질에 있어서 크게 다르다.

 

If we judge people only by what they can do on day one, their potential remains hidden.

우리가 사람들이 첫날에 할 수 있는 것으로만 그들을 판단한다면 그들의 잠재력은 숨겨진 채로 남는다.

 

You can’t tell where people will land from where they begin.

당신은 사람들이 어디에서 시작하는가로부터는 어디에 도착할지 알 수 없다.

 

With the right opportunity and motivation to learn, anyone can build the skills to achieve greater things.

학습할 수 있는 적절한 기회와 동기가 있다면, 누구라도 더 큰 것을 성취할 기술을 쌓을 수 있다.

 

[서술형 대비] Potential is not a matter of where you start, but of how far you travel.

잠재력은 당신이 어디에서 출발하는지에 대한 문제가 아니라, 얼마나 멀리 나아가는지에 대한 문제이다.

 

[서술형 대비] We need to focus less on starting points and more on distance traveled.

우리는 출발점에 덜 집중하고 나아간 거리에 더 많이 집중해야 한다.

 

 

For every Mozart who makes a big splash early, there are multiple Bachs who ascend slowly and bloom late.

초기에 큰 성공을 거두는 각각의 Mozart에 대하여, 천천히 올라가고 늦게 꽃을 피우는 다수의 Bach가 있다.

 

They’re not born with invisible superpowers; most of their gifts are homegrown or homemade.

그들은 보이지 않는 초능력을 갖고 태어나지 않는다. 그들의 재능 대부분은 집에서 길러지거나 만들어진 것이다.

* cardinal: 아주 중요한

 

 

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