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부교재 아카이브/EBS 수능특강 라이트

[내신 영어][EBS 수능특강 라이트] 3강 1번 지문분석 및 변형문제

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[내신 영어][EBS 수능특강 라이트] 3강 1번 지문분석 및 변형문제입니다!

 

3강 1번. 밑줄 친 reading about literature가 다음 글에서 의미하는 바로 가장 적절한 것은?

 

[내신대비 지문 연습하기]

 

If there is one recent change that stands out in student behaviour, it is the [increase/decline] in the willingness to read for extended periods of time. The reason is simply the competition reading [face/faces]. Until the mid-1980s, the only competition school really had [were/was] television. We still lived in a world that [interrupted/supported] print literacy. There was still a collective memory about the experiences reading offered and a collective agreement about its value. That consensus is quickly [going together/passing away]. When a teacher hands out a novel today, the first question in every student’s mind [is/are] “Is there a movie of this?” If not, the next stop is the Internet [which/where] some websites will provide short chapter-by-chapter summaries, commentaries, and analysis free of charge. These sites support [them/themselves] with the extensive advertising [embedding/embedded] within the summary articles (a good visual [concentration/distraction] from the boring text summary). Today reading literature means reading about literature.

 

① continuing reading as many books as possible

② focusing on the original text rather than its translation

③ reading various genres of literary works from various cultures

④ collecting all the related information as well as reading the text

⑤ getting sketchy details about a book instead of actually reading it

 

[주제] 

요즘 학생들의 책을 읽지 않는 경향

 

[해석] 

학생 행동에서 두드러진 최근의 한 가지 변화가 있다면, 그것은 자진해서 오랜 시간 동안 책을 읽으려는 마음의 감소이다. 그 이유는 단순히 독서가 직면한 경쟁이다.

1980년대 중반까지만 해도, 학교가 정말로 겨뤄야 했던 경쟁자는 텔레비전밖에 없었다.

우리는 인쇄된 글을 읽고 쓸 수 있는 능력을 옹호했던 세상에 여전히 살았던 것이었다.

독서가 주었던 경험에 대한 집단적 기억과 그 가치에 대한 집단적 합의가 여전히 존재했다.

그러한 합의가 빠르게 사라지고 있다.

오늘날 교사가 소설을 나눠 주면, 모든 학생의 마음에 생기는 첫 번째 질문은 “이것에 대한 영화가 있나?”이다.

그렇지 않으면, 그다음 찾아가는 곳은 몇몇 웹사이트가 짤막한 장(章) 별 요약, 비평, 그리고 분석을 무료로 제공해 줄 인터넷이다.

이 사이트들은 요약 기사 안에 들어 있는 엄청난 수의 광고(요약해 놓은 지겨운 글로부터의 훌륭한 시각적 기분 전환)로 스스로에 대한 경제적인 지원을 얻는다.

오늘날 문학 작품을 읽는 것은 문학 작품에 대해 읽는 것(실제로 책을 읽지 않고 책에 대한 대충의 세부 사항을 얻는 것)을 의미한다.

 

[정답]

 

If there is one recent change that stands out in student behaviour, it is the [increase/decline] in the willingness to read for extended periods of time. The reason is simply the competition reading [face/faces]. Until the mid-1980s, the only competition school really had [were/was] television. We still lived in a world that [interrupted/supported] print literacy. There was still a collective memory about the experiences reading offered and a collective agreement about its value. That consensus is quickly [going together/passing away]. When a teacher hands out a novel today, the first question in every student’s mind [is/are] “Is there a movie of this?” If not, the next stop is the Internet [which/where] some websites will provide short chapter-by-chapter summaries, commentaries, and analysis free of charge. These sites support [them/themselves] with the extensive advertising [embedding/embedded] within the summary articles (a good visual [concentration/distraction] from the boring text summary). Today reading literature means reading about literature.

 

 

[단어]

 

stand out  두드러지다 decline  감소  willingness  자진해서 하려는 마음
extended  오랜, 장기간의 competition  경쟁, 경쟁자  literacy  읽고 쓸 수 있는 능력
collective  집단적인 agreement  합의, 동의 consensus  합의, 의견의 일치
hand out  ~을 나눠 주다 summary  요약 commentary  비평
analysis  분석 extensive  (수량 따위가) 엄청난, 큰 embed  집어넣다
distraction  기분 전환, 오락        

 

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