본문 바로가기

모의고사 아카이브/2024학년도 수능

[2024학년도 수능 영어] 40번 문제 분석 및 변형

반응형

2024학년도 수능 영어 40번 문제입니다.

하나의 주제 후 다른 주제에 집중하는 것이 새로운 학습을 가능하게 만든다는 내용의 글이었습니다.

 

 

40번. 다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

Even those with average talent can produce notable work in the various sciences, so long as they do not try to embrace all of them at once. Instead, they should concentrate attention on one subject after another (that is, in different periods of time), although later work will weaken earlier attainments in the other spheres. This amounts to saying that the brain adapts to universal science in time but not in space. In fact, even those with great abilities proceed in this way. Thus, when we are astonished by someone with publications in different scientific fields, realize that each topic was explored during a specific period of time. Knowledge gained earlier certainly will not have disappeared from the mind of the author, but it will have become simplified by condensing into formulas or greatly abbreviated symbols. Thus, sufficient space remains for the perception and learning of new images on the cerebral blackboard.

*condense: 응축하다 **cerebral: 대뇌의

 

Exploring one scientific subject after another (A)____________ remarkable work across the sciences, as the previously gained knowledge is retained in simplified forms within the brain, which (B)____________ room for new learning.

 

① enables - leaves ② challenges - spares ③ delays - creates ④ requires - removes ⑤ invites - diminishes

 

뇌 학습

 

[주제]

Focusing on One Subject After Another Enables New Learning

(하나의 주제 후 다른 주제에 집중하는 것은 새로운 학습을 가능하게 한다)

 

[정답]

Even those with average talent can produce notable work in the various sciences, so long as=~하는 한+ 완전한 절 they do not try to embrace all of them at once.

평균적인 재능을 가진 사람이라도 다양한 과학 분야에서 주목할 만한 성과를 낼 수 있는데, 한 번에 그것들 모두를 수용하려고 하지 않는 한 그렇다.

 

Instead, they should concentrate attention on one subject after another (that is, in different periods of time), although later work will weaken earlier attainments=성취들 in the other spheres.

대신에 그들은 한 주제 다음에 다른 주제로 (즉, 다른 기간에) 집중해야 하는데, 비록 나중의 작업은 다른 영역에서의 더 이전의 성취를 약화시킬 수 있지만 말이다.

 

This amounts to=~와 마찬가지다 [say/saying]=동명사 that [서술형 대비] the brain adapts to universal science in time but not in space. In fact, even those with great abilities proceed in this way.

이것은 뇌가 보편적인 과학에 ‘시간’ 속에서 적응하는 것이지 ‘공간’ 속에서 적응하는 것이 아니라고 말하는 것과 마찬가지이다. 사실, 뛰어난 능력을 가진 사람들도 이런 식으로 나아간다.

 

[서술형 대비] Thus, when we are (astonish) astonished by someone with publications in different scientific fields, realize=명령문 that each topic (explore) was explored during a specific period of time.

따라서, 우리가 서로 다른 과학 분야에 출판물을 가진 사람에게 놀랄 때, 각 주제가 특정 기간 동안 탐구되었다는 것을 인식하라.

 

Knowledge gained earlier certainly will not (disappear) have disappeared from the mind of the author, but it will have become [simplifying/simplified] by condensing into=~로 응축하다 formulas or greatly (abbreviate) abbreviated symbols.

더 이전에 얻은 지식은 확실히 저자의 마음에서 사라지지 않았을 것이지만 그것은 공식이나 크게 축약된 기호로 응축되어 단순화되었을 것이다.

 

Thus, sufficient space [remains/is remained] for the perception and learning of new images on the cerebral blackboard.

따라서 대뇌 칠판에 새로운 이미지를 인식하고 학습할 수 있는 충분한 공간이 남아 있다.

*condense: 응축하다 **cerebral: 대뇌의

 

 

뇌가 과학에 ‘시간’ 속에서 적응하는 것처럼, 평범한 사람은 다양한 과학 분야에서 성과를 낼 때 한 주제 다음에 다른 주제로 집중해야 하며, 서로 다른 과학 분야에 출판한 뛰어난 사람도 각 주제를 특정 기간 동안 탐구했다는 것을 인식해야 하는데, 이전 지식은 마음에서 공식이나 축약된 기호로 단순화되므로 대뇌는 새 학습을 할 수 있는 충분한 공간이 있게 된다.

 

뇌 학습 단계

반응형